Virtuální operátor ČEZ: SMS zdarma a do tří let stovky tisíc zákazníků

ilustrační foto

ilustrační foto

Energetická skupina ČEZ se pouští do telekomunikačního byznysu. Svým zákazníkům bude jako virtuální mobilní operátor nabízet posílání SMS v rámci sítě bezplatně, minuta volání pak bude stát od 1,70 do 2,20 korun. Díky široké klientské síti ČEZ do tří let očekává řádově stovky tisíc zákazníků.

Služba, kterou ČEZ považuje za doplňkovou ve svém portfoliu, by měla být zisková v horizontu zhruba tří let. Letos by měly tržby dosáhnout řádově milionů korun.

Mobil od ČEZ, který využívá síť Telefóniky, se chce zaměřit na zákazníky, kterým se nevyplatí neomezené tarify současných mobilních operátorů. Více než 75 procent zákazníků operátorů podle šéfa ČEZ Prodej Pavla Hlavinky protelefonuje méně než 200 minut měsíčně. „Na trhu chybí tarif, který by byl výhodný a zároveň bez časového nebo finančního závazku,“ uvedl Hlavinka.

Základní tarif „Platím, jak volám“ u ČEZ bude bez paušálního poplatku. Minuta hovoru vyjde na 2,20 korun za minutu do všech sítí a 1,20 korun za SMS. K tomu si bude moc uživatel přikoupit dva hlasové a tři datové balíčky. Hlasové balíčky obsahují za 200 nebo 340 korun 100 nebo 200 minut a volání ve vlastní síti zdarma. Datové balíčky obsahují za poplatek 20 až 300 korun od 50 MB do jednoho GB dat.

ČEZ bude cílit na svou zákaznickou základnu

ČEZ plánuje v nejbližší době oslovit svou zákaznickou bázi, tedy zhruba 2,5 milionu zákazníků, ale i potenciální klienty, kteří energetické služby skupiny nevyužívají. V budoucnu se chce stát největším virtuálním operátorem. Službu nabídne v zákaznických centrech, přes infolinku nebo na internetu.

Na trhu je v současnosti více než desítka virtuálních mobilních operátorů, kteří si projímají sítě od Telefóniky, T-Mobilu nebo Vodafonu. Celkem mají virtuální operátoři podle neoficiálních odhadů mezi 500 až 700 tisíc zákazníků.