Yahoo chce více peněz z reklamy. Za 300 milionů dolarů kupuje Flurry

Výše transakce nebyla oznámena, zahraniční média ale odhadují akvizici na více než 300 milionů dolarů (v přepočtu zhruba šest miliard korun).
Flurry na základě analýzy dat z aplikací pomáhá inzerentům zaměřit reklamu na jejich cílové zákazníky. Firma monitoruje aktivitu uživatelů ve více než půl milionu aplikací na zhruba 1,4 miliardy mobilních zařízení po celém světě.
Koupí Flurry se Yahoo snaží zvrátit nepříznivé výsledky příjmů z reklamy. Společnost minulý týden oznámila, že její tržby ve druhém čtvrtletí meziročně klesly o čtyři procenta na 1,1 miliardy dolarů.
Yahoo hledá cestu zpět na vrchol
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později předehnala konkurence, jako je Google nebo Facebook. Analytici většinou poukazují na fakt, že firma v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles reklamních příjmů.
Yahoo kvůli tomu prošlou řadou změn v managementu i akcionářské struktuře. Už dva roky se snaží dostat zpět na vrchol pod vedením nové šéfky , jejíž strategie spočívá v investicích do technologií pro mobilní telefony a tablety. Jen za letošek má Yahoo na kontě 12 akvizic, jak tvrdí Bloomberg. Mayerová ale už dříve několikrát prohlásila, že její přístup ponese ovoce teprve v delším horizontu několika let.
Zisk i příjmy Yahoo ve druhém čtvrtletí klesly |
---|
Zisk i příjmy americké internetové firmy Yahoo ve druhém čtvrtletí klesly. Důvodem byl nižší prodej reklamy, který trápil firmu již v minulosti. Zisk firmy se snížil o 18,4 procenta na 270 milionů dolarů (5,5 miliardy korun). |
Akcie Yahoo za poslední rok (zdroj: Yahoo Finance) ![]() |