Yahoo chce zopakovat úspěch s Alibabou, má zájem o aplikaci Snapchat

Mobilní aplikace Snapchat

Mobilní aplikace Snapchat Zdroj: Maurizio Pesce, Flickr.com (CC BY 2.0)

Americká internetová společnost Yahoo plánuje investovat část zisku z prodeje podílu v čínské firmě Alibaba Group Holding do mobilní aplikace Snapchat. Ta umožňuje uživatelům zaslat zprávu nebo fotografie, které po několika sekundách zmizí. Informuje o tom list Wall Street Journal.

Yahoo a Snapchat vedou jednání, jejichž výsledkem by měla být investice do firmy, uvedl list s odvoláním na tři informované zdroje. Zatím není jisté, kolik chce Yahoo do oblíbené aplikace investovat. Podle jednoho ze zdrojů by to mohlo být 20 milionů dolarů (439,2 milionu korun).

Vstup Yahoo do firmy by měl být součástí širší snahy firmy Snapchat získat další kapitál od investorů. Do firmy Snapchat se spolu s Yahoo chystají investovat další peníze i dva dosavadní investoři, Institutional Venture Partners a DST Global. Celková hodnota Snapchat by po této investici měla činit deset miliard USD.

Snapchat má kolem 100 milionů uživatelů a je oblíbená zvláště mezi mladými. Firmu se již téměř před rokem snažil koupit Facebook a podle médií za ní nabízel kolem tří miliard dolarů. Zakladatelé ale prodej odmítli.

Investicí do Snapchat se Yahoo zřejmě snaží zopakovat úspěšnou investici do čínské skupiny Alibaba, i když v menším měřítku. Yahoo koupila 40procentní podíl ve firmě Alibaba v roce 2005 za jednu miliardu dolarů. Alibaba minulý měsíc úspěšně vstoupila na americkou akciovou burzu a primární nabídka ohodnotila společnost na 167,6 miliardy dolarů.