Yahoo klesl zisk o 93 procent. Firma zvažuje odchod z Japonska

Marissa Mayer, Yahoo

Marissa Mayer, Yahoo Zdroj: CTK

bru
Propad zisku a rostoucí náklady v prvním čtvrtletí musí nespokojeným investorům vysvětlovat šéfka Yahoo Marissa Mayer. Ti si přitom od jejího příchodu před skoro třemi lety slibovali návrat internetového obra na výsluní.

Čistý zisk Yahoo od ledna do března meziročně spadl o 93 procent na 21 milionů dolarů. Celkové tržby sice mírně rostly na 1,23 miliardy dolarů, po odečtení plateb reklamním partnerům ale naopak o pět procent klesly na 1,07 miliardy dolarů.

„Yahoo je uprostřed několikaleté přestavby, aby se jako společnost opět stalo ikonou,“ uvedla šéfka firmy. Prostřednictvím nové nabídky obsahu chce přilákat více uživatelů a spolu s nimi i nové inzerenty. To se jí ale dosud nedaří.

Další tisícovka zaměstnanců odešla

Yahoo by se podle představ Mayerové mělo prosadit díky většímu důrazu na mobilní aplikace, videa a sociální síť Tumblr. Činnost ostatních divizí, včetně tradičního internetového portálu, postupně omezuje.

To se projevuje i na počtu zaměstnanců. Během prvního čtvrtletí Yahoo zrušilo dalších 1100 pracovních míst. Od příchodu nové šéfky tak firma snížila počet zaměstnanců o 2800, což je zhruba dvacet procent.

Miliardy dolarů z Japonska

Kvůli ztenčujícímu se zisku Yahoo také zvažuje prodej podílu ve své japonské divizi. Firma už najala poradce, kteří mají o osudu 35 procent v Yahoo Japan rozhodnout. Za svůj díl společnosti by přitom Yahoo mohlo získat více než osm miliard dolarů, což by mohlo vedení firmy poskytnout více času na dokončení transformace.

Podle odhadu společnosti EMarketer bude podíl Yahoo na trhu s internetovou reklamou navzdory úsilí firmy dál klesat. V USA by měl z loňských 5,5 procenta spadnout na 3,5 procenta v roce 2017.