YouTube stáhne nepřeskočitelné reklamy. Má konkurenci ve Facebooku
Google se rozhodl odstranit z YouTube půlminutové nepřeskočitelné reklamy. Informuje o tom server Campaign. Aby ale jejich absenci vykompenzoval, zařadí do videí více ostatních typů reklam.
„Chceme poskytnout uživatelům lepší pocit z reklam. V rámci toho rušíme půlminutové nepřeskočitelné reklamy a příští rok se zaměříme na formáty, které fungují jak pro inzerenty, tak pro uživatele,“ vysvětloval Google.
Těžko ale říct, zda to bude pro uživatele změna k lepšímu. Přijde až za deset měsíců, dvacetisekundové nepřeskočitelné reklamy budou pokračovat a navíc Google začne do videí o dost více zařazovat takzvané „bumper“ reklamy – šestisekundové nepřeskočitelné spoty.
Někteří odborníci krok vnímají jako reakci na rostoucí konkurenci v oblasti videí od Facebooku. „Já to vnímám jako signál, že YouTube se bojí Facebooku,“ sdělil pro Campaign Callum McCahon, strategický šéf reklamní agentury Born Social. „Víme, že Facebook se chce na videa hodně zaměřit. Vnímají to i inzerenti a pomalu se toho snaží snaží využívat. Myslím, že YouTube zažívá paniku.“
Jiní experti dodávají, že krok je pro YouTube logický. „YouTube si uvědomuje, že uživatelé nemají rádi nepřeskočitelné reklamy. Je to dobře“ vysvětloval Adrew Peake, šéf kreativní agentury VCCP.