Dotování elektromobilů je rozpočtově i klimaticky pochybný cirkus, který zaplatíme všichni

Rychlá nabíječka Ionity u obce Eisentratten v rakouských Alpách.

Rychlá nabíječka Ionity u obce Eisentratten v rakouských Alpách. Zdroj: Jan Novotný

Česko se v kontextu plnění závazků unijního klimatického Green Dealu ocitá ve značně nekonzistentních situacích. Jako v případě dotací na pořízení elektromobilu pro podnikatele. Paradox dotování klimaticky diskutabilních elektromobilů nejvíce vyniká v souvislosti s tím, jak se tuzemská, ale i evropská kasa začínají utápět v čím dál větších dluzích. Což ovšem nijak nebrání tomu, aby se dluhové miliardy sypaly těm nejbohatším, kteří si elektromobilní luxus mohou dovolit.

Celý článek je převzatý z INFO.cz >>>

V tuzemsku se začíná prakticky rozbíhat program dotací na nákup elektromobilu. Podnikatelé v těchto dnech dostávají konkrétní nabídky, v nichž je jim nabízena dotace 200 tisíc korun na jedno elektrické (osobní) vozidlo a k tomu finanční příspěvek na dobíjecí stanici. Součástí dotované podpory je také bankovní záruka ve výši 70 % pro financování vozidla na leasing. 

„Otcem programu“ je Ministerstvo průmyslu a obchodu, jež příslušnou výzvu z Národního plánu obnovy (NPO) představilo již koncem loňského roku. Promována byla pod sloganem „Automobilový průmysl je páteří naší ekonomiky“ s tím, že „udržet tempo s rozvojem elektromobility je jedním z důležitých úkolů pro české hospodářství“.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!