Náš člověk v Pchjongčchangu: Digitální byznys mění sport
„Mohla by být nějaká zmrzlina.“ Tato na první pohled nevinná věta s největší pravděpodobností vydělá Američance Chloe Kimové hodně peněz. Proč?
Kimová vyhrála v úterý na olympiádě v Pchjongčchangu závod snowboardistek na U-rampě. Je jí pouhých 17 let. Narodila se korejským rodičům v Kalifornii a je proto hvězdou na obou stranách Tichého oceánu.
A Chloe to umí skvěle i s Twitterem a Instagramem. Podobně jako umělecké celebrity se tím také sportovci mohou dobře živit. „Nejvýkonnějšší“ světové celebrity berou za jedinou fotku s nějakým výrobkem na sociálních sítích v přepočtu statisíce i miliony korun. Bude Chloe Kimová patřit mezi ně? Už se spekuluje, která značka zmrzliny si ji „koupí“ na reklamu.
Kimová napsala svůj příspěvek o zmrzlině v pondělí dopoledne v 9 hodin a 11 minut. Od desíti pak byla kvalifikace její disciplíny, kterou vyhrála. Dokáže se tedy bez problémů soustředit na sport i digitální požitky najednou.
Naproti tomu pět jihokorejských hráček curlingu odevzdalo své mobily trenérům, protože prý by se tím rozptylovaly.
Vše o probíhající olympiádě najdete zde >>>
Za pomoci digitálu se dnes mohou sportovci skvěle živit, protože je na ně upřena obrovská pozornost. Americká snowboardistka Jamie Andersonová, která vyhrála disciplínu slopestyle před čtyřmi lety v Soči i v pondělí v Koreji, vydělává za rok 4 miliony dolarů. Jejími sponzory jsou Visa, United Airlines, GoPro, Audi a Polo Ralph Lauren.
To už za pár fotek na Instagramu stojí.
Autor je spolupracovníkem redakce