Dušan Kütner: První ztráta pro Jančuru

RegioJet v Ostravě

RegioJet v Ostravě Zdroj: CC BY-SA 2.0: Petr Dadak

Bylo dříve zvykem na tomto místě připisovat body štice na tuzemských kolejích vedoucích z Prahy do Havířova a zpět firmě Student Agency Radima Jančury. Nyní poprvé body ztrácí, a to za rozhodnutí nadále nezastavovat v Libni, ačkoli využívání této stanice bylo dalším rozdílem mezi žlutými expresy a pendoliny Českých drah.

Mnozí východní Pražané nyní musí obětovat až 50 minut času, aby se dostali městskou hromadnou dopravou na hlavní nádraží a pak profičeli nádražím libeňským, ačkoli jej jinak mají v dosahu do 20 minut. V třikrát menší Ostravě přitom zastavuje Jančura hned na třech místech plus v 15 kilometrů vzdáleném Havířově. Když to jde na jednom konci trasy, proč ne na druhém?

Student Agency ale jen možná po počátečním úspěchu podceňuje cestující, kteří přitom pro cestu z Havířova do Prahy využijí „žlutého“, ale pro opačnou cestu si pro srovnání zvolí Leo Expres.

V jednom majitel Leoš Novotný mladší nekecal, vlaková souprava je v modernosti o dvě třídy výše a blíží se spíš pendolinům než kupéčkovým vozům Student Agency. Černý expres vládne prostorem připomínajícím letadlo, Wi-Fi, obrazovkami, rovněž levným jídlem a pitím a možností objednat si kdykoli cokoli, zatímco u Jančury je přesně dané schéma voda – noviny – čaj – káva – všechno ostatní. Ještě by ale bylo třeba, aby cestující v Leo Expresu pochopili, jak se na WC uprostřed vagonu zamykají automatické dveře, neboť pohled na nahá kolena spolucestujícího může být natolik traumatický, že by snad člověk dojel zbytek cesty i osobním vlakem.