Jan Šindelář: Jistota v metru

Staré známé firmy. Řada sporných zakázek 
z působení Dvořákova týmu v čele pražské MHD je spojena s právníky z Šachta & Partners. Platí to třeba i u kontraktu na zvelebení stanice metra Vysočanská.

Staré známé firmy. Řada sporných zakázek z působení Dvořákova týmu v čele pražské MHD je spojena s právníky z Šachta & Partners. Platí to třeba i u kontraktu na zvelebení stanice metra Vysočanská. Zdroj: Euro, Hynek Glos

Těžko dnes předvídat, zda bude nový systém pražské MHD přínosem, nebo spíše propadákem. Jen šílenec a zaměstnanec ROPID je schopný se probrat jízdními řády stovek autobusových linek a udělat vypovídající srovnání „před a po“. Každý to pozná sám na své lince v pondělí při cestě do práce. Obezřetnost je ale na místě.

Selský rozum napovídá, že nelze ubrat vozokilometry, ušetřit stovky milionů korun a zároveň zlepšit komfort pro cestující a zatraktivnit veřejnou dopravu na úkor aut. ROPID ale v této souvislosti sáhl po zaklínadlu nejvyšší kategorie, kterým je slovo „optimalizace“.

Tento termín znamená, že si vždy v tramvaji sednete, dojedete včas přesně na místo určení, spolucestující nebudou zapáchat, a to vše s menším počtem vozů a výraznou úsporou peněz daňových poplatníků.

Pod hesly „optimalizace“ a „za vyšší efektivitu“ proto s optimismem hledíme do budoucnosti pražské MHD. Ještě štěstí, že má Praha jako neotřesitelnou dopravní jistotu metro. Dokud tedy nějaký chytrák nepřijde s přejmenováním a přebarvením linek podzemní dráhy pod výše zmíněnými hesly, tak se vlastně v pražské MHD nic neděje.