Jan Šindelář: Vlaky a brady

S podobnými zprávami se roztrhl pytel. Sofistikovaný a z velké části automatizovaný železniční systém jako by nebyl až tak bezpečný. Vlaková doprava tím přichází o důležité body. Zmíněné události jí určitě neslouží ke cti a je třeba je brát vážně.
Uvedené zprávy mají ale naštěstí jeden společný pozitivní závěr: nikdo při nich nezemřel ani nebyl zraněn. Chyby na straně železnice nemají letos zatím na svědomí ani jeden život. A to přesto, že na kolejích už zahynulo 29 lidí. Šlo ale o neukázněné chodce, nepozorné motoristy a sebevrahy. Pro srovnání, na silnicích už za letošní rok zemřelo 58 lidí. Zpráva o srážce vlaků, i když jen hrozící, však vzrušuje více.
Miloš Zeman se rád chlubí svými třemi bradami (ačkoliv na té třetí bude muset ještě trochu zapracovat). Považuje je za jeden z faktorů, který mu pomohl vyřadit z prezidentské volby o bradu chudšího Jiřího Dienstbiera. Pokud připustíme, že počet kožních laloků pod hlavou otevírá či zavírá brány Hradu, pak je vidno, že na příští volbu se připravuje už léta vícero politiků. Poznali jsme je jako mladíky s jednou kupředu vytrčenou bradou, takřka v přímém přenosu se nám během společných let roztekli v armádu prezidentských kandidátů.