The New York Times: Pseudověda v Tennessee | E15.cz

The New York Times: Pseudověda v Tennessee

ilustrační foto
ilustrační foto
• 
ZDROJ: profimedia.cz

The New York Times

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Sedmaosmdesát let poté, co se stát Tennessee ztrapnil před celým národem, protože poslal do vězení učitele, který vyučoval podle evoluční teorie, lítá v tom tamní vláda zase.

Tentokrát přijala zákon, jenž chrání učitele, kteří vybízejí žáky, aby zpochybňovali vědecké poznatky ležící v základech evoluční teorie a teorie klimatické změny. Takové opatření je jasným otevřením dveří školních tříd pseudovědě a podlézáním okrajovým ultrakonzervativním postojům. Republikánský guvernér Bill Haslam lomí rukama a varuje, že dobrá legislativa má přinášet „jasno, nikoli zmatek“.

Ale zákon nechal projít. Podporovatelé zákona se snaží popírat to, co je očividné – že jde o snahu povýšit kreacionismus a inteligentní design na alternativy evoluční teorie a posílit konzervativní propagandu proti důkazům o klimatické změně. Učitel John Scopes v roce 1925 poskytl důkaz, jak je klíčové stát za zásadami vědy a pravdy. Je škoda, že si to tolik politiků dodnes neuvědomilo.

Autor: The New York Times

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video