Jste tým "Nápoj k obědu"? Osvěžení s Birellem teď o 20 % levnější

Zdroj: Qerko s.r.o.

Reklama

Polední pauza se u mnoha Čechů smrskla na pár minut u počítače, jen 10 % z nich si ji dopřává v restauraci. Přitom právě oběd je klíčová chvíle pro načerpání energie do druhé poloviny pracovního dne. Birell se proto spojil s aplikací Qerko, díky níž můžete do 31. prosince využít speciální akci, kterou si osvěžíte obědovou pauzu s 20% slevou.

A není divu, že taková motivace přijde vhod. Podle průzkumu agentury NMS Market Research pro Birell totiž většina z nás tráví polední pauzu spíš u počítače nebo telefonu. Když už ale zamíříme do restaurace, polovina z nás si k obědu objedná i nápoj, u kterého je pro nás rozhodující především jeho osvěžující charakter. Proto Birell a Qerko spojili síly, aby každodenní oběd proměnili v příjemný rituál a skutečnou pauzu uprostřed dne.

Akce bude probíhat denně mezi 11:00 a 14:00 hodinou ve zhruba 550 restauracích po celé České republice. Stačí zajít na oběd do podniku, ve kterém akce probíhá a kde tím pádem lze útratu platit skrze mobilní aplikaci Qerko. Objednat si k jídlu Birell a při placení se vám v aplikaci automaticky odečte 20% sleva na váš nápoj.

Češi oběd často vynechávají kvůli pracovnímu shonu

Třetina Čechů polední pauzu často přeskočí kvůli pracovnímu vytížení a nahrazuje ji rychlou svačinou u počítače. Nejzodpovědněji k obědu přistupuje generace X, zatímco mladší generace Z ho vynechává nejčastěji, protože jednoduše „nemá hlad“. Rozdíly jsou patrné i mezi profesemi. Zatímco lidé pracující v logistice si oběd dopřávají pravidelněji, u manuálních profesí je vynechávání oběda běžnější. Zdravotníci patří k těm, kteří si pauzu dopřávají nejméně – pravidelně obědvá jen přibližně polovina z nich. Přitom právě krátká pauza má zásadní vliv na produktivitu, energii i duševní pohodu, což si podle průzkumu uvědomuje jen zlomek zaměstnanců.

Zdroj: Qerko s.r.o.

Osvěžení, které patří k obědu

Dobrou zprávou je, že 65 % pracujících Čechů během dne pije pravidelně, nejčastěji vodu. U oběda však většina sahá po nápoji s výraznější chutí – až 85 % lidí volí něco jiného. Většina si vystačí s jednou sklenicí, zatímco generace Z, která během dne někdy zapomíná na pitný režim, si u oběda častěji objedná nápoje dva.

Podle průzkumu je pro Čechy nejdůležitější, aby byl nápoj osvěžující. Sedm z deseti očekává, že bude dobře vychlazený, jemně perlivý a s lehkou ovocnou chutí. Není proto překvapením, že se Birell stal symbolem příjemného „refreshe“ během dne. K obědu si ho dopřeje až čtvrtina lidí.

„Význam obědové pauzy se často podceňuje. Nejde jen o doplnění energie, ale i o chvíli zastavení, klidu a načerpání nové inspirace. Mám velkou radost ze spolupráce s Qerko, protože spojuje skvělé jídlo s Birellem. Ta je osvěžující nealkoholickou alternativou, která se k obědu dokonale hodí,“říká Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell.

Reprezentativní průzkum v cílové skupině Čechů ve věku 18 a více let provedla pro Birell průzkumná agentura NMS Market Research. Výběr respondentů byl kvótní mezi pravidelně pracujícími osobami starších 18 let, a to podle věku, pohlaví, kraje a velikosti místa bydliště. Sběr dat proběhl online v Českém národním panelu od 28. 2. 2025 do 6. 3. 2025. Velikost online vzorku je 571 respondentů, z toho 314 mužů a 257 žen.