Český internetový byznys mezi evropskými růstovými raketami

Růst českého e-commerce trhu ve srovnání s Evropou | 2016 až 2021

Růst českého e-commerce trhu ve srovnání s Evropou | 2016 až 2021 Zdroj: e15 / grafika

V roce 2022 zaznamenal český sektor e-commerce meziroční pokles prodejů, v předchozích letech ovšem zažíval boom. Mezi lety 2016 až 2021 se podíl e-commerce trhu na českém hrubém domácím produktu (eGDP) ztrojnásobil. Růst českého internetového byznysu tak byl čtvrtý nejrychlejší v Evropě.

Zatímco v roce 2016 tvořil pouze 2,07 procenta českého HDP, v roce 2021 to již bylo 6,7 procenta. Růst českého eGDP byl v tomto období čtvrtý nejrychlejší v Evropě. Česko se tím dostalo mezi šestici evropských států s nejvyšším podílem e-commerce na HDP. Vede Velká Británie a Dánsko.

Nejvyšší vzestup domácí poptávky

Počet on-line nakupujících podle průzkumu Eurostatu v Česku mezi lety 2016 až 2021 narostl nejvíce ze všech zemí v Evropě. Eurostat zkoumal, kolik procent uživatelů internetu si v posledních 12 měsících objednalo zboží nebo službu na internetu.

Zatímco v roce 2016 byl v Česku podíl pouze 57 procent, v roce 2021 vzrostl o více než čtvrtinu na 84 procent. Česko se tak dotáhlo na země s nejaktivněji nakupujícími uživateli internetu v EU, jako jsou Holandsko, Dánsko, Švédsko nebo Irsko.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!