Marketplace je ideální doplnění kamenných prodejen, říká Miroslava Birešová z Kauflandu

Miroslava Birešová, Kaufland Global Marketplace

Miroslava Birešová, Kaufland Global Marketplace Zdroj: E15 / Michaela Szkanderová

Miroslava Birešová pracuje pro Kaufland Global Marketplace od roku 2021 jako obchodní manažerka. V blízké době bude v německojazyčných zemích 50 procent prodejů probíhat přes marketplace, říká Birešová. Zkušená manažerka již za dva týdny vystoupí jako řečník na International E-commerce Summitu, který deník E15 pořádá. 

Buďte na E15 E-commerce Summitu & Technologic Festivalu 2023. Rezervujte si vstupenky >>>

Jak se liší marketplace v jednotlivých zemích? 

Mezi marketplace nejsou žádné zásadní rozdíly. V tom je síla značky Kaufland Global Marketplace a velká výhoda pro naše partnery. Za všemi našimi online tržišti stojí jedna společná technologie nazvaná Multi Marketplace Technology, která umožňuje prodejcům spravovat své produkty, nabídky a objednávky pro všechny naše marketplace v jednom systému, z jednoho portálu pro prodejce. Prodejce se musí zaregistrovat pouze jednou a poté se může rozhodnout, na kolika a na kterých online tržištích Kauflandu chce prodávat. Máme jednotný měsíční poplatek, díky kterému mohou prodejci prodávat na všech marketplacech najednou.

Je nutné uplatňovat při shánění prodejců jiné strategie pro každý trh? 

K oslovení nových prodejců pro naše marketplace využíváme různé cesty. Skvělou příležitostí, jak oslovit nové prodejce, jsou veletrhy, které navštěvujeme v mnoha evropských zemích. V Německu jsou online tržiště důležitou součástí trhu elektronického obchodování s významným podílem na trhu, takže zákazníci i prodejci jsou na tyto platformy zvyklí a dobře vědí, jak fungují. Němečtí prodejci proto již často prodávají na více místních a mezinárodních online tržištích v rámci své multikanálové strategie. Český trh je více roztříštěný s relativně větším podílem e-shopů a menším počtem tržišť, ale v posledních letech dochází k posunu směrem k většímu využívání marketplace a také k přeshraničním aktivitám.

Vidíte rozdíl ve fungování online tržišť před covidem a po něm?

Během tohoto období jsme jako společnost prošli velkými změnami. Poté co náš marketplace koupila skupina Schwarz, jsme se stali součástí Kauflandu, přejmenovali jsme naše tržiště z Real.de na Kaufland.de a začali se připravovat na mezinárodní expanzi. V důsledku těchto změn samozřejmě vnímáme rozdíly v řízení našeho marketplace pod tak silnou a mezinárodně důvěryhodnou značkou, jakou je Kaufland, což nám přineslo velké povědomí o značce. Změnili jsme také náš pracovní model a přešli jsme z kanceláří na práci z domova. Díky tomu můžeme do našeho marketplace týmu přijímat kolegy z celé Evropy.

V čem je podle vás marketplace Kauflandu unikátní?

Ideálně doplňuje nabídku našich kamenných prodejen. Zákazníci mohou na internetu najít řadu produktů pod značkou, kterou znají a které důvěřují z maloobchodu. Máme osobní podporu pro prodejce ve všech relevantních jazycích a nabízíme mnoho výhod, jako je automatický bezplatný nástroj pro překlad údajů o produktech, který prodejcům umožňuje ještě snadněji expandovat a prodávat s námi na mezinárodní úrovni. Vyvíjíme také automatický překlad zákaznických tiketů, aby prodejci mohli snadno odpovídat na všechny dotazy v jazyce, který si zvolí, a to i v případě, že se jedná o zahraniční zákazníky. Máme rychlý a bezproblémový nástupní proces, což znamená, že prodejce může u nás začít prodávat během několika dní, pokud má připravené všechny potřebné dokumenty a údaje. Naším cílem je poskytnout řešení, které prodejcům pomůže rozvíjet jejich podnikání v oblasti e-commerce s námi mnohem snadněji a rychleji, než kdyby to dělali sami.

Jak vidíte budoucnost e-commerce velkých řetězců, jako je Kaufland?

Podnikání v oblasti e-commerce, například v regionu DACH, kde již máme úspěšný marketplace Kaufland.de, stále roste a předpokládá se, že do roku 2024 bude více než 50 procent prodejů v rámci e-commerce realizováno prostřednictvím online tržišť. Vzhledem k tomu, že Kaufland není pouze e-shopem, ale poskytuje maloobchodníkům možnost prodávat na svých tržištích, ovlivní tyto prognózy růstu i digitální podnikání společnosti Kaufland.

O čem se chystáte mluvit na summitu?

Název přednášky zní: „Úspěšný prodej na online marketplace – doporučení a první ukázka Kaufland Global Marketplace.“ Představím nová tržiště Kaufland.sk a Kaufland.cz a ukážu, jak snadno mohou prodejci prodávat na Kaufland Global Marketplace a zvýšit své prodeje. Pro prodejce, kteří s námi budou na nových online tržištích od samého začátku, jsme připravili speciální nabídku „early bird“ – prvních šest měsíců od otevření nových online tržišť nebudou platit žádný měsíční poplatek ani provizi z prodeje. Kromě toho získají slevu 1200 eur na inzerci pomocí reklam na sponzorované produkty, která platí na nových online marketplace.