Podle nejnovějších analýz společnosti LMC Automotive by mohla Velkou Británii opustit část výroby společnosti General Motors. Konkrétně je ohrožená výroba ve městě Ellesmere Point na severozápadě Anglie. V této továrně GM vyrábí model Astra, a to jak pod evropskou značkou Opel, tak jako britský Vauxhall.
Ve Velké Británii GM rovněž vyrábí dodávky Vivaro ve své továrně nedaleko Londýna. V ohrožení je však především produkce v Ellesmere Pointu, protože ke své produkci využívá pouze čtvrtinu součástek vyrobených ve Spojeném království. General Motors by se tak přesunutím výroby mohla vyhnout clům, která by v případě brexitu hrozila.
Pokud by k přesunutí výroby do jiné země skutečně došlo, žhavými kandidáty by bylo Polsko a Německo. Zatímco v Německu má GM tři své továrny, v polské Gliwici probíhá zbylá evropská produkce Astry. Nejbližší možný termín přesunutí výroby je však až v roce 2021, kdy má výrobní linky opustit současný model Opelu Astra.
Brexit plány zhatil také japonské Hondě. Ta v letošním roce započala mohutný export svých modelů, především díky oslabení jenu začátkem roku 2015. Vlivem brexitu a poklesu libry se však hodnota japonské měny vyšplhala nahoru a automobilka své plány musí znovu měnit.
Export automobilů Honda z Japonska je i přes značný nárůst v minulém roce marginální. Celkem 51 385 exportovaných vozů činí jen necelá tři procenta světové produkce, zbytek vozidel společnost vyrábí ve svých továrnách po světě.
V Evropě se nachází dvě továrny Honda, jedna v britském Swindonu a druhá nedaleko Istanbulu, v tureckém městě Gebze.