Dvanáct milionů dieselů do servisu, německá vláda jedná o úpravě jejich motorů

"Dieselgate" nepovažují v Americe za technický problém, nýbrž jako etický prohřešek.

"Dieselgate" nepovažují v Americe za technický problém, nýbrž jako etický prohřešek. Zdroj: Repro Strategie

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Škoda Auto
Škoda Auto do závodu v Kvasinách investuje 213 miliard
6
Fotogalerie

Německé ministerstvo dopravy jedná s automobilkami o aktualizaci softwaru pro řízení motoru u až 12 milionů naftových vozů. Agentuře Reuters to dnes řekly zdroje obeznámené s rozhovory. Dodaly, že náklady na svolání těchto aut k úpravě softwaru by mohly činit 1,5 až 2,5 miliardy eur (zhruba 39 až 66 miliard korun).

Zpráva agentury Reuters neupřesňuje důvody aktualizace softwaru. Ministerstvo podle vládních zdrojů požaduje, aby součástí svolávací akce byly automobily s motory podléhajícími normám Euro 4, Euro 5 a Euro 6.

Zdroje rovněž uvedly, že ministerstvo jedná s německými sdruženími automobilového průmyslu VDA a VDIK i se zástupci místních vlád ve snaze snížit emise oxidů dusíku o zhruba 25 procent.

Automobilové emise oxidů dusíku se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.