Formuli 1 kupuje mediální konglomerát Liberty Media

Víkendový závod formule 1 v italské Monze

Víkendový závod formule 1 v italské Monze Zdroj: ctk

Elektrická Formule E
Elektrická Formule E
Elektrická Formule E
Elektrická Formule E
Elektrická Formule E
7 Fotogalerie
mit
Světoví novináři mohou ukončit všechny spekulace, které sportovním světem rezonovaly v posledních dnech. Mediální konglomerát Liberty Media Johna Maloneho vstupuje do světa závodů formule 1. Společnost, která dlouhodobě investuje také do sportovního byznysu, odkoupí podíl od investiční společnosti CVC Capital. Potvrdila to tisková zpráva Liberty Media.

V první fázi nedojde k odkoupení celé společnosti Formula One Group, ale pouze části, kterou drží investor CVC. Podíl je sdružený do společnosti Delta Topco, kterou Liberty Media plně převezme. CVC do světa formule vstoupil již před deseti lety, v roce 2012 se však velké části svých akcií zbavil.

Ve své tiskové zprávě vedení CVC oznámilo, že nyní drží 18,7 procent ve formuli jedna, podíl údajně společnost stál 746 milionů dolarů (asi 18 miliard korun), které nový majitel zaplatil v hotovosti. Další akcie bude CVC moci nakupovat, až celý obchod potvrdí příslušné regulační orgány, finální cena transakce by měla být 4,4 miliardy dolarů. Ta se značně liší od hodnoty značky, v současnosti má totiž celý seriál dluh, který se pohybuje kolem 4,1 miliardy dolarů. Obchodní hodnota značky formule 1 je přibližně osm miliard dolarů.

Prodávajícím nabídne Liberty Media kromě hotovosti také akcie nově vzniklé společnosti, šanci investovat do seriálu dostanou také jednotlivé týmy formule 1, které se tak budou moci podílet na budoucnosti celého sportovního odvětví. Společnost Liberty Media ve svém prohlášení také uvedla, že neplánuje ukončit spolupráci s dosavadním ředitelem seriálu, 85letým Berniem Ecclestonem. Ten i nadále zůstane ve své pozici, předsedou představenstva se stane Chase Carey z mediálního domu 21st Century Fox.

Podívejte se, jak vypadá monopost elektrické formule

„Formule 1 je unikátní projekt, který dokáže přilákat miliony fanoušků po celém světě. Celý seriál má obrovský potenciál, ze kterého mohou profitovat závodníci, fanoušci, týmy i investoři,“ uvedl ve zprávě Chase Carey. Nový majitel nyní bude bojovat o to, aby splnil očekávání fanoušků této královské disciplíny motorsportu. V posledních letech totiž diváci přestávali mít o závody formulí zájem, důvodem je především vydržování předních týmů seriálu, které od vedení závodů dostávaly větší odměny. To značně zúžilo nnožství jezdců, kteří měli prostřdky na souboj o přední příčky.

Liberty Media však nebude bojovat pouze o ztracené diváky, které se pokusí nalákat zpět k televizním obrazovkám. Zvýšit podíl v koláčích sledovanosti bude chtít především v domácích Spojených státech, kde závody formulí nejsou příliš populární, podle společnosti je však obchodní potenciál v regionu obrovský.

Mediální konglomerát Liberty Media se seriálem formule 1 spolupracoval již v minulosti, působil jako jeden z velkých sponzorů a inzerentů. Po dokončení akvizice se očekává, že svůj mediální vliv na závody firma ještě rozšíří.