Toyota zakládá novou značku, chce expandovat na rozvíjející se trhy

Daihatsu

Daihatsu Zdroj: Autorevue.cz

Toyota Supra
Toyota Yaris Hybrid: Revoluce ve třídě malýchvozů, tak inzeruje tento automobil s výkonem 100k japonská Toyota. Je výjimečně hospodárný, vykazuje vůbec nejnižší emise (79 g/km) v rámcivšech vozů poháněných běžným spalovacím motorem.
Studie Toyota FT-1
Toyota GT86
Toyota Yaris Hybrid
8
Fotogalerie

Japonská automobilka Toyota chystá rozšíření svého působení na další světové trhy. Pomoci by jí v tom měla nová automobilová značka, která se soustředí na malé a levné modely. Na vývoji vozů se má podílet rovněž automobilka Daihatsu, kterou Toyota začátkem letošního roku koupila. 

Právě Daihatsu má totiž s výrobou městských aut a minivozů, které jsou v Japonsku známé jako takzvané Kei, dlouholeté zkušenosti. Celý projekt má tak stát na technologickém know-how Daihatsu, obchodní model bude mít na starosti zase větší Toyota. Výsledkem má být značka, jejíž cílem je nabízet levná auta na rozvíjejících se trzích. „Pro Daihatsu plán přináší obrovskou příležitost pro udržitelný růst,“ řekl ředitel Daihatsu Masanori Mitsui. 

Mezi hlavní cílové trhy Toyota označila například Brazílii a Rusko. Oba státy se v současné době sice potýkají s ekonomickými problémy, právě proto podle Toyoty dává větší smysl levná a jednoduchá vozidla v nich prodávat. Například podle průzkumu společnosti IHS Automotive je v takových oblastech obrovský potenciál. Do roku 2023 se na rozvíjejících trzích má zvýšit počet prodaných vozů z devatenácti na 23 milionů ročně.

Doposud byly pro Daihatsu důležité především asijské trhy v jižní a východní části kontinentu, díky spolupráci s Toyotou však automobily na její platformě mohou oslovit zákazníky i v jiných částech světa. K nové strategii Toyota přistoupila poté, co v dubnu došlo ke změnám ve vedení firmy. Nabídka koncernu by se měla rozšířit napříč všemi kategoriemi, automobilka chce ve svých autech rovněž více využívat internetové připojení a nové technologie.

Kvůli nedostatku zájmu a silnému jenu Daihatsu v Evropě v roce 2011 prodalo jen dvanáct tisíc vozidel, vedení společnosti tedy rozhodlo, že se z evropských trhů stáhne. V současnosti tedy Daihatsu v Evropě oficiální cestou nekoupíte, v současnosti není ani známé, zda se do Evropy podívá nová společná značka Toyoty a Daihatsu.