Bosch míří na trh levných elektrokol. Reaguje tím na invazi levných výrobců z Asie

Bosch

Bosch Zdroj: Bosch

red
Diskuze (0)

Německý technologický gigant Bosch posiluje svoji pozici na rychle rostoucím trhu elektrokol. Skrze svou divizi Bosch eBike Systems představil nové motory a baterie, které míří nejen na prémiové zákazníky, ale poprvé i na segment levnějších městských a trekových kol. Firma tím reaguje na rostoucí konkurenci levných asijských výrobců, kteří stále častěji pronikají i na evropské trhy.

Největší pozornost poutá nový expediční systém s deklarovaným dojezdem až 280 kilometrů na jedno nabití a motory s výkonem až 700 wattů. Součástí systému je nový motor Performance Line PX, navržený pro dálkové jízdy a každodenní dojíždění. Ve spojení s hlavní baterií PowerTube 800 a přídavným modulem PowerMore 250 nabídne kapacitu až 1 000 Wh. Bosch tím míří na uživatele, kteří uvažují o elektrokole jako o reálné alternativě k automobilu.

Zcela nový je také motor Performance Line – nástupce střední třídy, určený pro městská a horská kola. Bosch mu zvýšil točivý moment z původních 65 na 75 newtonmetrů, čímž chce konkurovat čínským značkám, které cílí na podobný segment. Další vylepšení se týká motoru Performance Line CX, který díky softwarovému upgradu nabídne točivý moment až 100 Nm (oproti dosavadním 85). Update bude dostupný přes mobilní aplikaci eBike Flow.

Novinky se týkají i bezpečnosti

Pro sportovní využití uvádí Bosch model Performance Line SX. Ten díky výkonu až 600 wattů a momentu do 60 Nm cílí na gravel kola a náročnější jezdce. Na opačném konci spektra pak stojí nová verze motoru Performance Line Speed, který podporuje asistenci až do rychlosti 45 km/h. Takové kolo se však podle platných pravidel v EU považuje za moped, a proto vyžaduje registraci, registrační značku a povinné ručení. Bosch přesto nabídne i režim „Limit“, který omezí rychlost na zákonných 25 km/h.

Součástí širšího ekosystému Bosch je i nová baterie PowerTube 540, která je na trhu dostupná již nyní. Aplikace eBike Flow dostává vylepšení v podobě správy více kol na jednom účtu nebo nových 3D map pro předplatitele služby Flow+. Bosch také rozšiřuje systém automatického řazení eShift, který nyní podporuje pět přehazovaček a zvládá změnu převodů i bez nutnosti šlapání.

Změny se dotýkají i bezpečnosti – brzdový asistent ABS bude nově kompatibilní i s komponenty od Shimana. Bosch tím rozšiřuje své portfolio i pro uživatele, kteří dosud využívali brzdové systémy jiných dodavatelů, jako jsou Magura či TRP.

Většina novinek bude dostupná od léta 2025 a první modely kol s novým vybavením by se na trhu mohly objevit už na podzim. Masovější rozšíření se očekává během sezony 2026, kdy výrobci elektrokol integrují nový systém do své hlavní nabídky.

Začít diskuzi