Inflace neinflace, luxus šlape. Tržby LVMH vzrostly o desítky procent
Navzdory obavám z recese a rostoucím životním nákladům neváhají spotřebitelé v Evropě a USA dál utrácet za luxusní výrobky. Z toho těží francouzské koncerny Hermès, Kering a LVMH či italská společnost Prada. Například akcie LVMH se tak i přes letošní propady globálních akciových trhů obchodují jen nedaleko úrovní ze začátku roku.
Společnost LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, v jejímž čele stojí miliardář Bernard Arnault, má za sebou vydařené první pololetí. V oboru luxusu největšímu světovému hráči vzrostly v období od začátku ledna do konce června tržby meziročně o 28 procent na 36,7 miliardy eur, v přepočtu přibližně 900 miliard korun. Zisk po zdanění se zvýšil o 23 procent na 6,5 miliardy eur.
Do portfolia společnosti LVMH patří mimo jiné značky jako Louis Vuitton, Tiffany, Hennessy, Moët & Chandon, Dom Perignon, Tag Heuer, Bulgari či Christian Dior. S tržní hodnotou okolo 340 miliard eur je LVMH nejhodnotnější veřejně obchodovanou firmou v Evropě. S odstupem následuje s 220 miliardami eur nizozemský výrobce strojů na výrobu čipů ASML.
Příjmy i zisky LVMH šly nahoru i navzdory jarním lockdownům ve významných čínských metropolích. Právě Čína je přitom pro domy luxusu jedním z nejvýznamnějších trhů. Potíže na klíčovém asijském trhu však vykompenzoval růst na trzích v Evropě, Japonsku a ve Spojených státech. Výsledky tak pochválil sám Arnault, když řekl, že vstup do letošního roku byl „excelentní“.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!