Netflix je král streamovacích služeb. Nákup jeho akcií se ale podle analytiků nemusí vyplatit

Nová strategie Netflixu zabrala. Firmě se opět daří navyšovat tržby i počet uživatelů.

Nová strategie Netflixu zabrala. Firmě se opět daří navyšovat tržby i počet uživatelů. Zdroj: profimedia.cz

Americký poskytovatel filmů a seriálů Netflix prožívá mimořádně úspěšné období. Firma ve čtvrtém čvrtletí vykázala tržby ve výši 8,8 miliardy dolarů (přes 200 miliard korun), což je skoro o miliardu víc než za stejné období před rokem. Doslova tak válcuje veškerou konkurenci v zábavním průmyslu, ať už jde o ostatní streamovací platformy, klasickou televizi, nebo velká hollywoodská studia. „Je stále jasnější, že Netflix vyhrál streamovací válku,“ konstatovala mediální analytička z Bank of America Jessica Reifová Ehrlichová pro agenturu Reuters. Na tom, zda se nyní vyplatí investovat do akcií Netflixu, se ale odborníci neshodnou.

Ještě před necelými dvěma lety se zdálo, že Netflix narazil na svůj strop. Streamovací službě se nedařilo získávat nové diváky, o jejichž pozornost musela soupeřit s čím dál větším počtem nových platforem. Investoři se začali obávat, že americká společnost už nedokáže zopakovat rychlý růst z časů koronavirové pandemie a hodnota jejích akcií se v roce 2022 propadla více než o polovinu. 

Ve stejné době však Netflix oznámil ambiciózní změnu strategie. Spustil levnější verzi předplatného s reklamami a rázně zakročil proti sdílení uživatelských účtů. Dlouholetý šéf a spoluzakladatel firmy Reed Hastings se stáhl do pozadí a řízení platformy přenechal Gregovi Petersovi a Tedovi Sarandosovi. A jak dokládají hospodářské výsledky za rok 2023, které Netflix zveřejnil minulý týden, všechny tyto sázky se podniku bohatě vyplatily.

Pokračujte ve čtení vytvořením bezplatného účtu nebo přihlášením

Pokračovat