Playboy se vrací na burzu. Jde si pro miliony na expanzi

Hugh Hefner (na snímku) byl zakladatelem legendárního časopisu Playboy. Zemřel před třemi lety.

Hugh Hefner (na snímku) byl zakladatelem legendárního časopisu Playboy. Zemřel před třemi lety. Zdroj: Profimedia.cz

Sexy hokejová trenérka Karolína Huvarová se stala perlou říjnového vydání magazínu pro pány Playboy!
Kendra Wilkinson
Ani ve stáří se Hugh Hefner nepřestal objevovat po boku vnadných a krásných žen.
Hugh Hefner se svými zajíčky.
5
Fotogalerie

Společnost Playboy Enterprises, která vlastní stejnojmenný pánský časopis, se po devíti letech vrátí na akciovou burzu. Firma se za tímto účelem spojí se společností Mountain Crest Acquisition, s jejímiž akciemi se již obchoduje na trhu Nasdaq.

Transakce ohodnocuje společnost Playboy Enterprises na 381 milionů dolarů (8,7 miliardy korun), napsala agentura Reuters. Firma sdělila, že by měla v rámci transakce získat 108,5 milionu dolarů, které využije k financování svých růstových plánů.

Mountain Crest Acquisition patří mezi firmy specializované na akvizice, zkráceně SPAC, které se ukázaly jako rychlá cesta na akciový trh pro podniky, jež se chtějí vyhnout zdlouhavému procesu primární veřejné nabídky (IPO) akcií. SPAC učiní primární veřejnou nabídku akcií a takto získané peníze, případně v kombinaci s úvěrem, použije k nákupu jiné firmy. Koupené firmy tak prostřednictvím akvizice automaticky vstoupí na burzu. Investoři, kteří nakupují akcie SPAC, zpravidla předem nevědí, jakou firmu budou přes SPAC nakonec vlastnit.

S akciemi Playboye se přestalo na burze obchodovat před devíti lety, kdy je koupil za 207 milionů dolarů zakladatel časopisu Hugh Hefner se soukromou investiční firmou Rizvi Traverse.

Odbyt ale postupně dál klesal a pandemie nemoci COVID-19 situaci ještě zhoršila, což firmu na začátku letošního roku donutilo přestat vydávat tištěnou verzi časopisu. Ten se začal prodávat v roce 1953 a v prvním čísle se objevila Marilyn Monroe.

Hefner, který založil Playboy v roce 1953, zemřel před třemi lety ve věku 91 let.

Logo časopisu - silueta králíka - se stalo jedním z nejznámějších na světě. V posledních letech Playboy expandoval nad rámec mediálního podnikání a přetvořil se ve značku životního stylu. Poskytl i licenci na svou značku a logo dalším zájemcům. Ve vydání z března 2016 se rozhodl vzdát nahoty, o rok později ale změnil názor.