České menstruační kalhotky Snuggs dobývají Evropu. Nově míří do Francie

Menstruační kalhotky Snuggs

Menstruační kalhotky Snuggs Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Menstruační kalhotky Snuggs
Spoluzakladatel Snuggs Tomáš Zahradník
Spoluzakladatelka Snuggs Linda Šejdová
Zakladatelé Snuggs Linda Šejdová a Tomáš Zahradník
5 Fotogalerie
Anna Kanta

Tuzemská firma Snuggs s menstruačními kalhotkami postupuje ve své evropské expanzi. Nově investuje čtyřicet milionů korun nejen do vstupu na francouzský trh, ale i do posílení pozice v Německu. Jde o dosud největší investici společnosti, na které se podílejí i noví investoři, jako je například skupina Wood & Company.

Snuggs teď soustředí své síly i finance na rozšiřování působnosti. „Investici použijeme na posílení pozice v Německu a na expanzi do Francie. V obou zemích již máme členy týmu a nejlepší produkt na trhu,“ říká spoluzakladatelka firmy Linda Šejdová.

Menstruačním kalhotkám Snuggs se nejen v Německu, ale i v Rakousku výrazně daří. Tržby v těchto zemích vzrostly od začátku roku o šest set procent. Firma je úspěšná i na Slovensku, kde má přes deset tisíc zákaznic.

S investicí ve výši čtyřicet milionů korun firmě Snuggs pomáhají její stávající investoři Martin Rozhoň, zakladatel akciové společnosti Vivantis, a investiční fond Nation 1. „Dělá nám radost sledovat, s jakou rychlostí Snuggs dobývají jeden trh po druhém. Hned v prvním roce vyrostly v Česku ke stovce milionů a v druhém roce se na tato čísla dostávají i v Německu a v Rakousku,“ uvedla Petra Končelíková za Nation 1.

Kromě stávajících investorů se na největší investici do menstruačních kalhotek v Evropě podílí nově i Wood & Company. „Jsme nadšeni z jejich produktu a týmu. Doufáme, že podobně jako Pilulka budou Snuggs z České republiky dále expandovat do Evropy a do celého světa,“ řekl člen představenstva investiční společnosti Jan Sýkora.

Společnost Snuggs dosud prodala přes 350 tisíc menstruačních kalhotek a do konce roku plánuje pokořit hranici půl milionu kusů. Zakladatelé firmy Linda Šejdová a Tomáš Zahradník spustili výrobu a prodej téměř před třemi lety. Za loňský rok dosáhl roční obrat společnosti bezmála sto milionů korun a jen za první měsíc letošního roku utržili tolik co za prvních pět měsíců roku 2020. Teď Snuggs míří k dvojnásobným tržbám oproti minulému roku, tedy ke 200 milionů korun.

Na trhu existuje řada hygienických dámských potřeb, které minimálně na první pohled u žen stále převládají, ať už jde o vložky, tampony či o menstruační kalíšky. Spoluzakladatelé firmy Snuggs ale prý žádnou „válku“ proti klasickým variantám těchto potřeb vést nechtějí. „Naší misí není vytlačit všechny ostatní alternativy, ale chceme ženám nabídnout další produkt a zajistit jim tak širší výběr,“ upřesňuje Šejdová.