Arriva vypraví mezi Prahou a Slovenskem čtyři expresy týdně

Nová linka společnosti Arriva do Benešova

Nová linka společnosti Arriva do Benešova Zdroj: Arriva

Vlaková souprava Arriva
Daniel Adamka, nový šéf dopravní společnosti Arriva
Arriva spouští linku z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou
Nová linka společnosti Arriva do Benešova
Nová linka společnosti Arriva do Benešova
6
Fotogalerie

Dopravní společnost Arriva bude od prosince v rámci nového jízdního řádu vypravovat mezi Prahou a Slovenskem čtyři expresní vlaky týdně místo dosavadních dvou. Jeden z nových spojů bude pokračovat z Trenčína až do Nitry a směrem do Prahy zastaví vlaky nově i v Kolíně.

Dopravce ceny nemění, jízdné do Nitry bude stát 450 korun. Od dubna 2017 budou podle dopravce jezdit vlaky mezi Prahou a Nitrou ještě častěji a v letní sezoně firma mezi Slovenskem a Českem chystá dva spoje každý den.

Dosud jezdil expresní vlak Arrivy z Prahy přes Moravu na Slovensko v sobotu ráno a zpět se vracel v neděli odpoledne. Nový jízdní řád začne platit od 11. prosince. Podle něj Arriva vypraví spoj z Prahy v pátek odpoledne s příjezdem do Nitry po dvacáté první hodině večer, který se do českého hlavního města bude vracet v sobotu dopoledne. Další dvojice expresních vlaků pojede v neděli ráno z Prahy do Trenčína s návratem do Prahy večer po půl osmé.

"Prodloužené spoje do Nitry zastaví také v Novém Městě nad Váhem, v Piešťanech, Leopoldově a v Hlohovci. Směrem do Prahy budou vlaky Arrivy zastavovat nově v Kolíně," uvedla firma. Jízdenky jsou v prodeji na internetu, v pokladnách konkurenčního RegioJetu v Olomouci, v Pardubicích a na pražském hlavním nádraží nebo si je lidé mohou koupit přímo ve vlaku.

Arriva patřící do skupiny Deutsche Bahn už dříve oznámila, že od nového jízdního řádu zavede také přímý vlak mezi Prahou, Českým Krumlovem a Novou Pecí. Od 11. prosince bude jezdit v sobotu, v neděli a o svátcích. Mezi Prahou a Benešovem chce dopravce zvýšit provoz na devět spojů v každém směru. Na linku, která je v provozu od letošního února, tak přidá k nynější jedné vlakové soupravě další jednu. Společnost dosud v Česku jezdí s jedním vlakem s dieselovou lokomotivou, v příštím roce chce počet vozidel zvýšit na pět.

Arriva v minulosti usilovala o provozování takzvaných šumavských lokálek, na základě loňského výběrového řízení ale provoz na třech jihočeských regionálních tratích zajistí po Českých drahách od prosince společnost GW Train Regio. Vedle vlaků provozuje v Česku Arriva řadu autobusových spojů, v této dopravě má na trhu zhruba 20procentní podíl.