Automobilky fandí startupům
S rostoucími technologickými požadavky je automobilový průmysl ideálním místem, kde mohou prorazit mladé společnosti. Uvědomují si to také výrobci, kteří do startupů investují značné finanční prostředky.
A potvrzují to také výsledky analýzy poradenské společnosti Oliver Wyman. Podle ní se v průběhu první poloviny loňského roku do startupů v automobilovém průmyslu investovalo celkem 16,3 miliardy dolarů (417 miliard korun). A toto číslo roste, v porovnání s rokem předchozím o dvě stě milionů dolarů.
Naposledy oznámila akvizici startupu Argo AI americká automobilka Ford. Mladou společnost, jež se zabývá autonomním řízení vozů, vedou bývalí zaměstnanci Uberu a Alphabetu. Hodnota investice? Miliarda dolarů. Díky akvizici však bude automobilka schopná představit své vozy s plně automatickým režimem řízení již za čtyři roky. Podobnou investici udělal v loňském roce také koncern GM.
„Východiskem však vždy nemusí být pouze nákup firmy, potřebné je rovněž partnerství,“ řekla pro Bloomberg Anke Kleinschmidt z Daimleru. Právě německá automobilka nedávno uspořádala prezentaci, na které zástupci technologických firem předváděli investorům nejnovější technické inovace. Kromě náskoku oproti konkurenci je cílem také snaha o narušení dominance amerických gigantů, v čele s Googlem.
Pozadu nezůstává ani mladoboleslavská Škoda. Ta loni představila svůj program DigiLab, který má automobilku představit na věk digitalizace. Především má jít o vývoj inovativních řešení souvisejících s konektivitou a mobilitou. V rámci konference Mobility.Pioneers však značka spolupracuje také se zahraničními startupy, například na vývoji umělé inteligence nebo autonomního řízení.