Daimler projevil zájem o platformu na prodej ojetin vyvinutou Volkswagenem

..

.. Zdroj: Shutterstock

Německá automobilka Daimler chce investovat do portálu Heycar vytvořeném loni v říjnu konkurenčním Volkswagenem. Informaci, že výrobce luxusní značky Mercedes-Benz má zájem vložit peníze do platformy na prodej ojetých vozů přinesl německý list Handelsblatt. S odvoláním na nejmenované zdroje deník uvádí, že Daimler usiluje o dvacetiprocentní podíl a že dohoda by mohla být oznámena příští týden.

VW vytvořil Heycar se záměrem konkurovat již zavedeným firmám Mobile.de a Auto1 a výhledově se stát jedničkou na německém trhu s kvalitními ojetými vozy. Podle listu platforma nyní nabízí zhruba 300 tisíc takových automobilů. Trh s ojetinami je v Německu téměř tak velký jako trh s novými vozy, dodává Handelsblatt.

Vozy pěti hlavních značek osobních automobilů koncernu Volkswagen - VW, Audi, Porsche, Škoda a Seat - tvoří asi 40 procent prodaných ojetin na tomto největším evropském automobilovém trhu. Volkswagen v minulosti popřel tvrzení některých analytiků, že obrat směrem k ojetým vozům souvisí s propadem prodeje dieselových automobilů.

Daimler letos očekává pokles zisku, především kvůli negativním dopadům obchodního sporu mezi Spojenými státy a Čínou. Firma do Číny vyváží auta Mercedes-Benz vyráběná ve Spojených státech, která nově zatěžují vyšší cla.