Dráhy si pronajmou deset lokomotiv Siemens Vectron. Budou jezdit do Hamburku

Lokomotiva Vectron

Lokomotiva Vectron Zdroj: Jan Sindelar, E15

Zkouška lokomotivy Vectron společnosti ČD Cargo
Lokomotiva Vectron od Siemensu
Siemensovské Vectrony jsou na okruhu VÚŽ jako doma.
Vectron
Zkouší se ve Velimi. Jednaze šesti dosud vyrobenýchnejnovějších lokomotivVectron od koncernuSiemens se včera testovalana zkušebním okruhupoblíž středočeské Velimi.Stroje budou elektrickéi dieselelektrické a upravenétak, aby mohly jezditpo většině evropskýchželeznic. Běžné lokomotivyse musejí na hranicíchvyměňovat, protožezemě se liší v napětínapájení elektrickýchdrah i v zabezpečovacíchzařízeních
12 Fotogalerie

České dráhy dnes završily výběrové řízení na pronájem deseti rychlých lokomotiv. Řídící výbor drah dnes dal z pozice valné hromady vedení podniku volnou ruku k uzavření smlouvy na desetiletý pronájem lokomotiv Siemens Vectron.

Tyto německé stroje pro rychlost až 200 kilometrů v hodině tak na českém trhu slaví další úspěch. Používá je například i ČD Cargo nebo RegioJet, nedávno jejich akvizici oznámila Unipetrol Doprava.

Dráhy až do uzavření smlouvy nechtějí zveřejnit cenu zakázky ani vítěze tendru. Předpokládaná cena pronájmu i s údržbou byla nicméně 1,3 miliardy. Podle informací deníku E15 je vítězem jeden z největších evropských pronajímatelů kolejových vozidel, rakouská společnost ELL (European Locomotive Leasing), konkrétně její německá odnož.

Dráhy chtějí moderní lokomotivy od prosince nasadit na linku z Prahy přes Berlín do Hamburku. Do poloviny listopadu převezme dopravce osm strojů, další dva pak do konce roku. „Cena pronájmu bude plně kryta v rámci obchodního modelu kalkulovaného pro linku Praha – Hamburk,“ uvedl mluvčí Radek Joklík.

Původně měly vlaky do Hamburku tahat lokomotivy řady 380 od Škody Transportation. Tyto stroje však stále podle drah nezískaly všechna potřebná povolení pro provoz na této lince v Německu, jsou proto využívány pro zajištění jiných linek, například do Maďarska a do Rakouska.