Firmy hledají nové způsoby, jak zaujmout mladé. Miléniálové už mají i vlastní aerolinky

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia

Joon, Air France
Joon, Air France
3
Fotogalerie

Společnosti všeho druhu se urputně snaží mileniály pochopit. Fascinace touto skupinou dala vzniknout už spoustě nových odvětví – od poradenského byznysu po vlastní aerolinky

Jsou příliš sobečtí, sebevědomí, přelétaví, ale hledají harmonii mezi prací a osobním životem i zpětnou vazbu. Všeobecně známé pravdy i skutečná tajemství o takzvané generaci Y, mladými mezi 18 a 35 roky se závislostí na digitálních technologiích, se snaží podniky po celém světě pochopit a využít nejen pro svůj marketing, ale hlavně zisk.

Například CNN před časem spustila svůj internetový startupový kanál s videem, které má cílit především na mladé na sociálních sítích. Finanční společnosti v USA i v Británii spouštějí speciální aplikace na správu peněz určenou speciálně pro mileniály: příkladem je Robinhood, údajně jediná platforma na trhu, která umožňuje obchodování stoprocentně zdarma bez poplatků a provizí.

Mileniálové jsou ale lukrativní skupinou hlavně pro obor cestovního ruchu. Velmi často dělají kompromisy jinde, jen aby pak mohli cestovat, málo plánují dopředu. Cena je pro ně i tak ale důležitým kritériem. I proto letecká společnost Air France přichází se zcela novým brandem Joon – flotilou letadel určených výhradně pro mileniály.

Nemá to být jen další nízkonákladová aerolinka, údajně půjde o lety s kombinací zážitků, porozumění a nabídkami všeho potřebného v moderním pojetí. Samozřejmostí má být internetové připojení na palubě, což je pro generaci Y zásadní, a obecně naprosto odlišný servis palubního personálu. Jaký, to zatím není známo.

Létat má Joon začít v září z pařížského letiště Charlese de Gaulla na Blízký východ, do severní Afriky a po Evropě. Za rok pak mají být dostupné i delší lety.

Zda si budou moci v mileniálském letadle koupit letenky i starší cestující, není jasné, nejspíš by ale aerolinky čelily obvinění z diskriminace. Je ovšem otázka, zda vůbec jiní lidé budou chtít v takovém letadle cestovat.