Jančurův RegioJet hlásí nejlepší výsledek od vstupu na železnici

Radim Jančura

Radim Jančura Zdroj: Michael Tomeš

Vlak společnosti Regiojet.
Vlak společnosti Regiojet.
Vlak společnosti Regiojet.
Vlak společnosti Regiojet.
Vlak společnosti Regiojet.
17
Fotogalerie

Dálkové vlaky RegioJetu loni přepravily 5,9 milionu cestujících, což je meziroční růst o 1,2 milionu. Důvodem je z velké části zásadní zvýšení počtu spojů, které spojují Prahu s Brnem, Bratislavou a Vídní. Podle předběžných výsledků společnost Radima Jančury loni dosáhla zisku 100 milionů korun, což je nejlepší výsledek od roku 2011, v němž vstoupil na železnici, uvedl v tiskové zprávě mluvčí Aleš Ondrůj. Tržby z jízdního jsou 1,5 miliardy korun. České dráhy a Leo Express zatím výsledky nezveřejnily.

Podle Jančury jsou ziskové všechny linky, tedy z Prahy na Ostravsko, odkud vybrané vlaky pokračují na východní Slovensko, i trasa na Vídeň a Bratislavu. „Dokázali jsme přitáhnout spoustu nových cestujících do Vídně,“ uvedl Jančura. Jeho jízdné bylo levnější než jízdné nabízené Českými drahami. Na lince do Vídně ho vytvářejí společně s rakouskými drahami.

Podle zprávy se loni pohybovala marže ve vlakové dopravě na úrovni šesti procent, což je také nejlepší výsledek v historii. „Dává silný základ pro další expanzní investiční projekty, jako je nákup dalších vozidel nebo přidání provozu na nových tratí,“ uvedl Ondrůj. Letos v dubnu má začít jezdit nedotovaný spoj z Prahy do Českých Budějovic, který bude provázaný se spojem z Prahy do Bratislavy.

Od prosince bude Jančura zajišťovat dálkovou linku Brno - Bohumín na objednávku státu, stejně tak začne jezdit na tratích s osobními vlaky na objednávku Ústeckého kraje. Do dvou až tří let chce do nových vozů a rekonstrukce starších investovat miliardu korun.

Osobní vlaky již provozuje také několik let v závazku veřejné služby na Slovensku mezi Bratislavou a Komárnem. Loni přepravily 3,7 milionu cestujících, což je meziroční nárůst o milion.