Jančurův RegioJet hlásí nejlepší výsledek od vstupu na železnici | E15.cz

Jančurův RegioJet hlásí nejlepší výsledek od vstupu na železnici

ČTK

Dálkové vlaky RegioJetu loni přepravily 5,9 milionu cestujících, což je meziroční růst o 1,2 milionu. Důvodem je z velké části zásadní zvýšení počtu spojů, které spojují Prahu s Brnem, Bratislavou a Vídní. Podle předběžných výsledků společnost Radima Jančury loni dosáhla zisku 100 milionů korun, což je nejlepší výsledek od roku 2011, v němž vstoupil na železnici, uvedl v tiskové zprávě mluvčí Aleš Ondrůj. Tržby z jízdního jsou 1,5 miliardy korun. České dráhy a Leo Express zatím výsledky nezveřejnily.

Podle Jančury jsou ziskové všechny linky, tedy z Prahy na Ostravsko, odkud vybrané vlaky pokračují na východní Slovensko, i trasa na Vídeň a Bratislavu. „Dokázali jsme přitáhnout spoustu nových cestujících do Vídně,“ uvedl Jančura. Jeho jízdné bylo levnější než jízdné nabízené Českými drahami. Na lince do Vídně ho vytvářejí společně s rakouskými drahami.

Podle zprávy se loni pohybovala marže ve vlakové dopravě na úrovni šesti procent, což je také nejlepší výsledek v historii. „Dává silný základ pro další expanzní investiční projekty, jako je nákup dalších vozidel nebo přidání provozu na nových tratí,“ uvedl Ondrůj. Letos v dubnu má začít jezdit nedotovaný spoj z Prahy do Českých Budějovic, který bude provázaný se spojem z Prahy do Bratislavy.

Radim Jančura: Když to Babiš podělá, ukřižuju ho

Od prosince bude Jančura zajišťovat dálkovou linku Brno - Bohumín na objednávku státu, stejně tak začne jezdit na tratích s osobními vlaky na objednávku Ústeckého kraje. Do dvou až tří let chce do nových vozů a rekonstrukce starších investovat miliardu korun.

Osobní vlaky již provozuje také několik let v závazku veřejné služby na Slovensku mezi Bratislavou a Komárnem. Loni přepravily 3,7 milionu cestujících, což je meziroční nárůst o milion.

Celkový dluh Jančurova RegioJetu přesáhl jednu miliardu. Dopravce navýšil ztrátu i tržby
FlixBus přidává nové spoje. Na předžalobní výzvu nebude reagovat

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!