Kapsch podal novou nabídku na mýto, ministerstvo se jí bude zabývat

Výběr mýta v Česku

Výběr mýta v Česku Zdroj: ČTK

Ilustrační foto
Mýtné
3
Fotogalerie

Společnost Kapsch poslala ministru dopravy Danu Ťokovi (za ANO) novou nabídku na provoz mýtného systému po roce 2019. Současný provozovatel mýta je připraven realizovat a provozovat nový systém za 10,5 miliardy korun, což je zhruba o 250 milionů korun méně, než byla vítězná nabídka konsorcia CzechToll/SkyToll v nepravomocně zrušeném tendru.

„Faktem je, že ministr dopravy má v tuto chvíli v rukou bezkonkurenčně nejlepší nabídku na budoucí mýtný systém a jeho provozování po roce 2019,“ řekl mluvčí firmy David Šimoník. Společnost podle něj v nové nabídce snížila náklady díky vyjasnění některých parametrů nastavených v zadávací dokumentaci. „Kapsch tím navazuje na situaci, kdy po otevření tendrových obálek v březnu ministr (dopravy) označil nabídky jako předběžné, o kterých bude jednat v soutěžním dialogu,“ uvedl Šimoník. Ťok na jaře vybral nejnižší nabídku v tendru bez dalšího jednání s uchazeči, zvítězilo tak konsorcium CzechToll/SkyToll.

Tuto skutečnost dnes konsorcium připomnělo. „Společnost CzechToll zvítězila se svou nabídkou a s nejnižší cenou v transparentní otevřené soutěži. Již několikátá nabídka na snížení ceny společnosti Kapsch je smutným důkazem toho, jak je současný systém předražený, což dokazují i závěry z nedávné zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu,“ uvedl mluvčí společnosti CzechToll Miroslav Beneš.

Firma Kapsch v dopise adresovaném Ťokovi vedle nové nabídky připomněla předchozí aktivity Kapsche, který nabídl odkup části své firmy do rukou státu, který by tak mýtný systém mohl provozovat sám. Dalším návrhem firmy byl nový tendr na provoz stávajícího systému, u kterého společnost vyčíslila náklady na 8,9 miliardy korun.

Soutěž na nový mýtný systém v květnu nepravomocně zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ministerstvo dopravy s rozhodnutím nesouhlasilo a podalo proti němu rozklad.

ÚOHS v soutěži o mýtu vytkl ministerstvu dopravy způsob, jakým předávalo jednotlivým uchazečům zadání soutěže a potřebnou dokumentaci. Podle úřadu není zřejmé, zda všichni zájemci dostali stejné informace. Dalším důvodem pro zrušení bylo rozšíření mýta o zhruba 900 kilometrů, které bylo podle ÚOHS stanoveno netransparentně.