Novotný plány odtajnil v rozhovoru pro pondělní vydání týdeníku Euro. „Místním partnerům, kteří mají peníze a kontakty, udělíme zbraň jménem Leo Express. Předáme jim naše procesní i počítačové systémy, dodáme jim vlaky, zaplatíme 85 procent projektu a bude to jejich firma. Následně od nich očekáváme poplatky z tržeb,“ plánuje Novotný.
Firma si od nových trhů slibuje zisky, které kvůli cenové válce nemá na tuzemské trati mezi Prahou a Ostravou. Linku mimochodem od prosince prodlužuje až do Košic.
Polsko v příštím roce
Druhý trh, kam chce Leo Express po Slovensku vkročit, bude Polsko. Jednání s partnery už probíhají, není ovšem ještě jasné, zda firma systém franšízy uplatní hned v tomto případě.
Do Polska už chtěl podnik vstoupit už před dvěma roky - provoz měl zahájit na trati z Varšavy do Poznaně, z polského hlavního města pak měly černé vlaky jezdit i do Katovic nebo Krakova. Proti byly ale polské úřady, situaci také provázela nepříliš povedená emise dluhopisů, které Leo Express nevyužil a investorům vrátil.
Leo Express |
Nyní by peníze na expanzi chtěla firma získat prodejem akcií. „Pro Polsko plánujeme rok 2015, měsíc ale neprozradím. Když se to nepovede, budeme o to usilovat dál, nevzdáme se. Peníze máme, dokončujeme vstup investora,“ řekl Novotný.
Leo Express na český trh vstoupil předloni v listopadu. Loni prohloubil ztrátu na 159 milionů korun z 85,6 milionu v roce 2012. Do ztrát firmu táhnou hlavně úroky z úvěrů. Novotný už dříve řekl, že pro letošní rok předpokládá zisk před zdaněním a odpisy 60 milionů Kč, celkově ale bude firma stále ve ztrátě.
Leoš Novotný: Peníze na expanzi Leo Expressu máme připravené