Leo Express potvrdil vstup na polský trh, české spoje to prý neovlivní

Leo Express

Leo Express Zdroj: Anna Vackova, E15

Soukromý železniční dopravce Leo Express dnes potvrdil svůj zájem o vstup na polský trh. Ačkoliv v médiích včetně serveru E15.cz podobná zpráva proběhla už v dubnu, majitel firmy Leoš Novotný se odhodlal ke komentáři až dnes na tiskové konferenci ve Varšavě.

„Chceme doplnit nabídku služeb stávajících dopravců a společně s nimi získat pro polskou železnici miliony nových zákazníků, kteří budou namísto osobních automobilů využívat kvalitní dálkové železniční dopravy,“ uvedl Novotný.

Pro potřeby expanze na polský trh se spojil s polským partnerem Dolnośląskie Linie Autobusowe (DLA). Právě prostřednictvím firmy DLA, která vlastní všechny potřebné licence, už si Leo Express zažádal o přidělení kapacity na tratích z Varšavy do Krakova a Katovic a z Varšavy přes Poznaň do Štětína. O této žádosti už dříve informoval polský specializovaný server Rynek-kolejowy.pl, který ovšem zároveň dodal, že správce polských kolejí PKP PLK snahy Leo Expressu odmítl. Podle Novotného se ale aktuálně vedou mezi oběma stranami „intenzivní jednání“.

Mluvčí Leo Expressu Andrea Hofmanová upřesnila, že firma chce na polské koleje vyjet v průběhu příštího jízdního řádu, který bude platit od letošního prosince do prosince 2014. Firma přitom zatím tají, jaké vlaky u severních sousedů nasadí, v žádném případě prý ale nepůjde o přesun souprav z Česka. Tady na trati Praha – Ostrava firma využívá soupravy Stadler Flirt.

Vlak Leo ExpressVlak Leo Express | Leo ExpressCestující v Polsku chce dopravce vozit již od nadcházející zimy

V souvislosti s nimi je zajímavá změna marketingové rétoriky. Zatímco v tuzemsku se Leo Express od počátku chlubil švýcarskou kvalitou, neboť Stadler je švýcarská rodinná firma, na polském trhu se prezentuje jako dopravce, který používá jednotky vyrobené v Polsku. Což o vlacích Stadler Flirt platí.

Leo Express chce v Polsku přijmout kolem 150 lidí. Ještě na přelomu dubna a května přitom Novotný případné aktivity v Polsku nechtěl komentovat. „V Rakousku máme reálnější vize než v Polsku,“ řekl tehdy podnikatel serveru E15.cz. Konkrétně jde o linku Praha – Brno – Vídeň. Tam se ale černo-zlaté vlaky Leo Expressu střetnou s novými railjety Českých drah, které budou na lince jezdit od prosince 2014. Jaký bude osud rakouských plánů české firmy, není po dnešním prohlášení zatím jasné.