Leo Express přestane zastavovat v Pardubicích

Zlatočerné vlaky v Přerově využijí toho, že jako ucelené jednotky mohou jezdit oběma směry, například konkurenční RegioJet by zde musel přesunout lokomotivu na druhý konec vlaku, což by ho zdržovalo. „Přidáním Přerova, který je významnou dopravní křižovatkou v Olomouckém kraji, chceme zlepšit dopravní obslužnost města a přinést náš vysoký standard cestování novým zákazníkům, “ uvedl ředitel společnosti Leoš Novotný.
Novinkou je také odklonění jednoho páru vlaků denně přes Přerov a Otrokovice do Starého Města u Uherského Hradiště. To je nejjižnější město v republice, kam se mohou jednosystémové vlaky odvážit. Dále už začíná střídavá trakční soustava, pro kterou nejsou jednotky Leo Expressu stavěny.
Firma uvádí, že od začátku provozu loni v listopadu přepravila na dosud jediné lince Praha – Pardubice – Olomouc – Studénka – Ostrava – Bohumín – Karviná přes 700 tisíc cestujících. Kvůli tuhému konkurenčnímu boji ale všichni tři dopravci (vedle Leo Expressu i RegioJet a České dráhy) na ostravské trati prodělávají desítky milionů.