Mnohamiliardová zakázka jde do finále, pražský dopravní podnik převezme poslední tramvaj 15T
Pražský dopravní podnik převezme od společnosti Škoda Transportation na přelomu ledna a února poslední tramvaj typu 15T ForCity. Řekl to generální ředitel DPP Petr Witowski. Podnik si objednal 250 těchto vozů, jeden z nich vyjde na více než 70 milionů korun. Podnik v současné době chystá také rekonstrukce starších typů tramvají. DPP je největší městskou firmou a provozuje v rámci pražské MHD tramvaje, metro, autobusy a lanovku.
„Přijetím poslední tramvaje typu 15T dokončíme etapu hlavní modernizace tramvajového vozového parku,“ řekl Witowski.
Tramvaje typu 15T ForCity začal podnik pořizovat přibližně před deseti lety. V uplynulých letech prošla tramvaj několika změnami. Upravena byla například přední maska vozu, začala do nich být montovávána klimatizace a změněn byl typ sedaček, kdy ty původní dřevěné, po nichž cestující za jízdy sklouzávali, začaly být nahrazovány plastovými.
DPP bude pokračovat v rekonstrukci tramvají 14T známých jako Porsche. Rovněž se zaměří na modernizace vozů vycházejících z modelu T3, které budou předělány ve své prostřední části na nízkopodlažní a budou sloužit pro provoz nočních linek. Pro noční provoz jsou podle ředitele vhodnější kvůli snazším opravám. Když například cestující rozbijí okno, u starších typů vozů je jeho výměna snazší a rychlejší. Opravovat chce DPP také obousměrné tramvaje. Ty využije na plánovaných nových tramvajových tratích, které nebudou ukončeny smyčkou, ale úvratí.
Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Už několik let firma kupuje zmíněné nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují v částce přes tři miliardy korun.