Mnohamiliardová zakázka jde do finále, pražský dopravní podnik převezme poslední tramvaj 15T

Tramvaj 15T ForCity

Tramvaj 15T ForCity Zdroj: profimedia.cz

Tramvaj Škoda 15T ForCity
Tramvaj Škoda 15T ForCity
Tramvaj Škoda 15T ForCity
Tramvaj Škoda 15T ForCity
Tramvaj Škoda 15T ForCity
15
Fotogalerie

Pražský dopravní podnik převezme od společnosti Škoda Transportation na přelomu ledna a února poslední tramvaj typu 15T ForCity. Řekl to generální ředitel DPP Petr Witowski. Podnik si objednal 250 těchto vozů, jeden z nich vyjde na více než 70 milionů korun. Podnik v současné době chystá také rekonstrukce starších typů tramvají. DPP je největší městskou firmou a provozuje v rámci pražské MHD tramvaje, metro, autobusy a lanovku.

„Přijetím poslední tramvaje typu 15T dokončíme etapu hlavní modernizace tramvajového vozového parku,“ řekl Witowski.

Tramvaje typu 15T ForCity začal podnik pořizovat přibližně před deseti lety. V uplynulých letech prošla tramvaj několika změnami. Upravena byla například přední maska vozu, začala do nich být montovávána klimatizace a změněn byl typ sedaček, kdy ty původní dřevěné, po nichž cestující za jízdy sklouzávali, začaly být nahrazovány plastovými.

DPP bude pokračovat v rekonstrukci tramvají 14T známých jako Porsche. Rovněž se zaměří na modernizace vozů vycházejících z modelu T3, které budou předělány ve své prostřední části na nízkopodlažní a budou sloužit pro provoz nočních linek. Pro noční provoz jsou podle ředitele vhodnější kvůli snazším opravám. Když například cestující rozbijí okno, u starších typů vozů je jeho výměna snazší a rychlejší. Opravovat chce DPP také obousměrné tramvaje. Ty využije na plánovaných nových tramvajových tratích, které nebudou ukončeny smyčkou, ale úvratí.

Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Už několik let firma kupuje zmíněné nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují v částce přes tři miliardy korun.