Hlavní město dá letos na rekonstrukce mostů, silnic, tramvajových tratí i metra čtyři miliardy korun. Uzavírky bude koordinovat speciální tým.
Opravy Barrandovského mostu, Štěrboholské radiály nebo tramvajových kolejí na Smíchově budou letos znamenat velká omezení pro Pražany.
V minulém roce se již několikrát stalo, že souběh uzavírek velkých dopravních tepen vyústil v několikadenní dopravní kolaps. Radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) chce proto zřídit koordinační tým, který má na uzavírky dohlížet.
V týmu budou kromě něj také zástupci magistrátního odboru investic, dopravního podniku, technické správy komunikací, Institutu plánování a rozvoje či Pražských vodovodů a kanalizací.
„Musíme se scházet, abychom si vždy řekli, co kdo chystá a jak se tomu může kdo přizpůsobit,“ uvedl Scheinherr.
Opozice krok pražské koalice vítá. „Koordinátora na uzavírky měla ODS v programu a jsem ráda, že stávající koalice přebírá od nás ty dobré věci,“ řekla zastupitelka Alexandra Udženija (ODS), podle které se bude muset jasně stanovit, jaký bude mít koordinační tým kompetence.
Praha letos investuje do dopravy čtyři miliardy, největší část půjde na přípravu metra D a na výkup pozemků pro jižní část vnějšího okruhu. V pražské infrastruktuře nicméně podle Scheinherra chybí až 33 miliard korun.