Modernizace trati mezi Pardubicemi a Hradcem může pokračovat. Bude stát 11 miliard, odhaduje SŽDC | E15.cz

Modernizace trati mezi Pardubicemi a Hradcem může pokračovat. Bude stát 11 miliard, odhaduje SŽDC

Modernizace trati mezi Pardubicemi a Hradcem může pokračovat. Bude stát 11 miliard, odhaduje SŽDC
InterPanter
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Ondřej Souček

Zdvoukolejnění dalšího úseku trati mezi východočeskými metropolemi už z pohledu životního prostředí nic nebrání. Celé spojení za zhruba jedenáct miliard korun má fungovat v roce 2024.

Obyvatelé Pardubic a Hradce Králové to budou mít brzy k sobě o trochu blíže, alespoň z časového hlediska. Ministerstvo životního prostředí při posuzování vlivu na životní prostředí souhlasilo s výstavbou druhé koleje mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové. Je to poslední úsek modernizované tratě mezi východočeskými metropolemi, jemuž scházelo stanovisko EIA.

Modernizace úseku podle předběžných odhadů Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) vyjde na 3,8 miliardy korun. Správa teď připravuje dokumentaci pro územní řízení.

Vlaky díky modernizaci budou moci jezdit maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu, což je o šedesát kilometrů za hodinu rychleji než v současnosti. Zatímco před zdvoukolejněním trvala cesta zhruba 25 minut, po úplném dokončení by se čas strávený ve vlaku měl snížit zhruba na polovinu, odhaduje SŽDC.

Česká železnice bude mít nového dodavatele energie. Skupinu ČEZ vystřídá Amper Market

Podle správy je však důvodů k nákladné investici více. Kromě toho, že je současná kapacita jednokolejné trati vyčerpána a její kapacita nevyhovuje požadavkům objednatele dopravy, druhá kolej pomůže i nákladní dopravě. Pro přepravu nových automobilů trať využívá závod Škody Auto v Kvasinách a Elektrárna Opatovice po ní zásobuje své kotle uhlím.

Modernizace trati Hradec Králové-PardubiceModernizace trati Hradec Králové-PardubiceAutor: E15

Trať mezi Opatovicemi a Hradcem Králové je dlouhá zhruba 13 kilometrů. Součástí záměru je mimo jiné rekonstrukce 13 úrovňových přejezdů a čtyř železničních mostů, ale také výstavba zcela nových mostů nebo například realizace protihlukových stěn. Práce by měly začít v roce 2020 a skončit o čtyři roky později.

Celková cena modernizace tratě vychází podle předběžných odhadů na téměř jedenáct miliard, skutečná cena ale vzejde ze soutěže na dodavatele. Zdvoukolejnění úseku Pardubic–Rosice bude součástí celkové modernizace pardubického železničního uzlu.

SŽDC se připravuje na modernizaci koridorů za desítky miliard

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud