Modernizace železniční trati z Hradce Králové do Týniště nad Orlicí získala posudek EIA

koleje, ilustrační

koleje, ilustrační Zdroj: Profimedia

Významná modernizace trati na Rychnovsku dostala zelenou od ministerstva pro životní prostředí. Chystaná výstavba druhé koleje a rekonstrukce železniční tratě z Hradce Králové do Týniště nad Orlicí totiž získala kladný posudek o vlivu na životní prostředí EIA. Správa železniční dopravní cesty počítá s významným zvýšením nákladní dopravy v tomto úseku. Z Týniště zároveň vede trať do zóny Solnice - Kvasiny, kde sídlí závod automobilky Škoda Auto.

Se zahájením stavby na devatenáctikilometrovém úseku se počítá po roce 2022, práce mají trvat asi tři roky. 

Kladný posudek posvětil Správě železniční dopravní cesty výstavbu 23 mostů, z nichž je 16 železničních. Rekonstruováno bude devět železničních přejezdů, osm jich zanikne. Z dokumentu, který SŽDC zveřejnila dříve, vyplývá, že se na trati počítá s výrazným nárůstem nákladní dopravy. Ta v současné době naráží na plné kapacity po celé republice, dopravci proto musí jezdit především v nočních hodinách.

„Nebyly zjištěny skutečnosti vylučující ani podmínečně vylučující realizaci záměru ve vybrané lokalitě. Jedná se o záměr, který svými vlivy nezatěžuje životní prostředí nad přípustnou mez,“ uvádí se v dokumentaci.

Stanice v Týništi je po Hradci Králové a Chocni třetí nejdůležitější stanicí v oblasti. Z Týniště vede trať do zóny Solnice - Kvasiny, kde má sídlo rostoucí závod automobilky Škoda Auto a kraj tam chystá vybudování průmyslové zóny o 35 hektarech.

„Nákladním dopravcům chceme pomoci. Zásadním ulehčením musí být rychlá spojení, která připravujeme,“ řekl začátkem roku ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) v rozhovoru pro deník E15.

Stanice Týniště nad Orlicí prošla opravou naposledy v roce 2015. SŽDC a České dráhy tehdy zrekonstruovaly nádražní budovy, kolejiště a nástupiště. Investovaly téměř čtvrt miliardy korun.