Německo dá v příštích letech na dopravní infrastrukturu biliony korun

Německé ministerstvo dopravy odhaduje, že osobní doprava ve spolkové republice do roku 2030 oproti roku 2010 stoupne o 12,2 procenta. Nákladní doprava by se ve stejném období měla zvýšit dokonce o 38 procent. Proto považuje ministerstvo rozsáhlé investice za nevyhnutelné.
Místo výstavby nových silnic, železnic nebo vodních koridorů se chce Německo v příštích letech soustředit hlavně na údržbu současné dopravní sítě a její rozvoj v místech, kde je přetížena. Z celkové částky 270 miliard eur investuje spolková republika 49,4 procenta do silnic, 41,3 procenta do železnic a 9,3 procenta do vodních cest. Jen na udržení stávající dopravní sítě německá vláda počítá s investicemi ve výši 141,6 miliardy eur.
Česka by se měly dotknout zejména investice do železniční infrastruktury. Projekt na zlepšení spojení mezi Drážďany a Berlínem už běží a Německo do budoucna uvažuje také o investicích do železnice mezi Drážďany a Českem. Zatím ale tento úsek není na rozdíl od trati z Norimberku k českým hranicím zařazen mezi prioritní.
Na příhraniční silniční a vodní dopravě plány německé vlády nic zásadního nezmění. Nově schválenou koncepci už kritizovali němečtí zelení, podle nichž se vláda plánem odklání od plnění ekologických cílů a měla by více než do silnic investovat do železnic.