Oprava dalšího úseku D1 je tady. A s ní i obvyklé kolony
„Dopravu jsme k sobotnímu večeru upravili tak, aby v každém směru byly dva jízdní pruhy,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Nejhorší situace ze soboty, kdy silničáři instalovali nové značení, by se tak neměla opakovat. Zúžené provizorní jízdní pruhy nicméně brzdily dopravu i v neděli. Řidiči na D1 se tak musejí obrnit trpělivostí, neboť zdržení je čeká i v okolních úsecích dálnice Ostrovačice–Kývalka a Měřín–Velké Meziříčí, které jsou rovněž v rekonstrukci.
Zatím poslední tendr za téměř 1,9 miliardy byl vypsán na opravu dvou úseků: Šternov – Ostředek a Lhotka – Velké Meziříčí
„Uzavírek by mělo být méně a delších, rozhodně by se neměly takto kouskovat, to je špatně,“ uvedla šéfka nadačního fondu Stínové ŘSD Miloslava Pošvářová. Podle ní je po všech stránkách lepší jedno patnáctikilometrové zúžení než tři kratší postupně za sebou. Mezi Prahou a Brnem se nyní pracuje na pěti úsecích, čtyři už jsou hotové.
Ředitelství silnic a dálnic má v plánu postupně opravit 21 úseků za zhruba 14 miliard korun. Jako zatím poslední bylo vypsáno výběrové řízení na dva sedmikilometrové úseky mezi Šternovem a Ostředkem za zhruba miliardu korun a Lhotkou a Velkým Meziříčím s odhadovanou cenou 869 milionů korun.
Opravy mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži na rozhraní Vysočiny a Jihomoravského kraje budou stát 685 milionů korun.
Provede je stavební sdružení vedené společností Alpine Bau CZ. Modernizace první poloviny dálnice v tomto úseku potrvá do konce letošní stavební sezony, tedy zhruba do začátku prosince.
Modernizovat D1 chtějí Italové |
---|
Mezi tradiční středoevropské firmy, které se podílejí na rekonstrukci D1, by se mohli vbrzku vklínit Italové. Nejnižší cenu v tendru na opravu úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem nabídla italská společnost Toto Costruzioni Generali. Modernizaci čtrnácti kilometrů D1 je ochotna provést za 1,75 miliardy korun, když předpokládaná cena činí přes dvě miliardy. Nabídku nyní hodnotí komise jmenovaná vládou. |