Pendolina projdou omlazením, dostanou nová čalounění i čistič bot

„Stane se tak v příštích letech v rámci vyšších stupňů oprav plánovaných pro tyto jednotky. Je to podobné jako u jiných vysokorychlostních vlaků v Evropě po zhruba deseti až patnácti letech jejich provozu,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Podle něj zatím nebyl určen termín výběrového řízení, jasné nejsou ani náklady.
Perličkou je instalace elektrického čističe bot. První kus dráhy nyní testují ve druhé třídě jedné ze souprav, pokud si jej cestující oblíbí, dočkají se ho v rámci revitalizace všechna pendolina. České dráhy mají celkem sedm pendolin, jedno zůstává mimo provoz po loňské srážce s kamionem.
První pendolino dorazilo do Čech od výrobce Alstom v roce 2003; po řadě zkušebních jízd jezdí vlaky v pravidelném provozu od prosince 2005. Jde o nejrychlejší spoje v České republice, na trase Praha – Ostrava činí jejich průměrná rychlost 120 kilometrů v hodině. Až do roku 2014, kdy dráhy nasadily do provozu siemensovské Railjety, šlo o jediné rychlovlaky v tuzemsku.