Prodej automobilů na Slovensku meziročně klesl o 20 procent. Škodovka si udržela pozici jedničky trhu

Škoda Auto, ilustrační foto

Škoda Auto, ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Škoda Auto, ilustrační
Škoda Auto
3
Fotogalerie

Prodej nových osobních aut na Slovensku v prvním letošním čtvrtletí a v době přetrvávajících karanténních omezení meziročně klesl téměř o 20 procent. Největší zájem byl tradičně o vozy automobilky Škoda Auto, která svůj tržní podíl na Slovensku zvýšila. Vyplývá to z údajů svazu automobilového průmyslu Slovenska.

V souvislosti s ohlášeným uvolněním karanténních opatření po zlepšení epidemické situace ohledně nemoci covid-19 budou moci na Slovensku od příštího týdne otevřít i prodejny vozidel a motocyklů.

Od začátku ledna do konce března bylo na Slovensku zaregistrováno 15 402 nových osobních aut, což ve srovnání se stejným obdobím loňska představuje pokles o 18,79 procenta. Prodej vozidel v zemi ovlivnila koronavirová omezení poprvé loni v březnu.

Škoda Auto dodala zákazníkům na Slovensku v prvním letošním čtvrtletí 3993 vozidel. Meziročně to znamená pokles o 5,4 procenta. Vzhledem k tomu, že celkový počet registrací osobních aut klesl v zemi výrazněji, tržní podíl české značky na slovenském trhu vystoupil na téměř 26 procent.

Loni celkový prodej osobních aut na Slovensku klesl na 76 305 z rekordních 101.568 v předchozím roce.