Raději pod obojí. Češi se zamilovali do hybridů, kupují je devětkrát častěji než elektroauta

Prodej aut s hybridním pohonem se za sedm měsíců letošního roku více než zdvojnásobil na 13036 vozů

Prodej aut s hybridním pohonem se za sedm měsíců letošního roku více než zdvojnásobil na 13036 vozů Zdroj: E15 Anna Vackova

Prodej aut s hybridním pohonem se za sedm měsíců letošního roku více než zdvojnásobil na 13036 vozů. Z toho plug-in hybridy do zásuvky rostly o 185 procent na 2445 aut. 

Odbyt elektromobilů se zvýšil jen o necelá čtyři procenta na 1426 vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Podíl aut s bateriovým pohonem na celkových prodejích se tak zvýšil z loňských 6,4 procenta na 11 procent. "Registrace vozů s alternativním pohonem jsou letos téměř dvojnásobné oproti loňsku," uvedl tajemník svazu Josef Pokorný s tím, že celkem se prodalo 16037 aut na alternativní pohon, tedy elektromobilů, hybridů nebo vozů na plyn.

Nejprodávanější značkou hybridů je Toyota s 3255 vozy, následuje Ford s prodejem 1837 hybridů a Škoda, která prodala 1481 hybridních vozů. Nejprodávanějším hybridním modelem byla Škoda Octavia před Toyotou Corolla.

"Hybridy rostou aktuálně mnohem výrazněji než elektromobily. Dokládá to preference zákazníků, které u elektromobilů prozatím odrazuje vyšší cena a omezené použití kvůli nižšímu dojezdu a dlouhému dobíjení. Naopak cena tzv. full hybridů je v podstatě již srovnatelná s diesely s automatickou převodovkou a není potřeba je dobíjet," uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. Podíl hybridů na prodejích Toyoty letos přesáhl 50 procent.

Mezi elektromobily vede značka Škoda s 501 registrovanými vozy, následuje Volkswagen s prodejem 173 aut a značka Hyundai, která prodala 146 elektromobilů. O deset vozů méně prodala americká Tesla.

Celkový prodej nových osobních vozů od ledna do konce července meziročně vzrostl o 14 procent na 131210 vozů. Proti roku 2019 jde však stále o téměř 13procentní pokles.