Recenze: Defender je jako šlechtic v montérkách

Land Rover Defender

Land Rover Defender Zdroj: e15 Michaela Szkanderová

Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
15
Fotogalerie

Teréňák, stěhovák a obytňák v jednom. Nový osmimístný Land Rover Defender je ikonickou klasikou zabalenou do moderního SUV, které může připomínat Kenovo macho auto, ale přitom zvládne převézt Barbie i metrovou vodou, aniž by si namočila lodičky. 

Všechny světové automobilky se předhánějí v tom, kdo nabídne více výkonných elektromobilů, zatímco inženýry Land Roveru novodobé výdobytky nechávají do značné míry chladnými. Britská značka se drží své tradice a k silnému třílitrovému nafťáku nabízí nejvýše mild-hybrid, který dvou a půl tunovému pracantovi pomáhá při rozjezdech.

Novodobá generace ikonického Defenderu je plná „maximalizace užitné hodnoty“. Toto auto v nové variantě 130 má osm míst k sezení, 5,4 metru délky, 300 koní a při zvednutí více než dva metry výšky. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol a spousta technických vychytávek, které umožňují autu projet téměř jakýmkoli terénem.

Zvenku nenechá největší Defender nikoho na pochybách, že jde o tradiční výrobek značky z anglického hrabství West Midlands. I přes nesčetná vylepšení a modernizace v něm lze poznat původní image modelu z 80. let minulého století.

Už na první pohled zaujme zvláštně narostlá záď při stejném rozvoru jako u kratší verze, takže auto působí trochu jako mikrobus. Protáhlý zadek ještě umocňuje klasická rezerva připevněná na zadních dveřích, jež se efektně otevírají do strany.

Z boku vystupují nápadně velká zrcátka a přední část vozu je v nepřekvapivém duchu značky navazující na původní designový rukopis zejména v případě svítilen.

Interiér je plný současných standardů, ale i tady hraje velkou roli robustnost. Příkladem jsou třeba už na první pohled rozpoznatelné šrouby ve výplních dveří či na středovém ostrůvku. To ještě umocňuje pocit z opravdového macho auta, které by klidně místo Hummera mohlo hrát roli Kenova nadupaného bouráku z filmového trháku Barbie.

Celá řada ovládacích prvků má pogumovaný povrch, což usnadňuje manipulaci. Sedí se příjemně vysoko, ovládací prvky včetně středového monitoru pro infotainment jsou na rozdíl od starší verze Defenderu velmi jednoduché a intuitivní. Interiér je povedeným mixem moderny, praktičnosti a retra. Stahovací střechu lze vysunout až nad zadní sedadla, takže vytváří v celém vozidle příjemné přirozené světlo.  

Místa v první i druhé řadě sedadel je víc než dost. Do druhé řady je zejména pro cestující menšího vzrůstu potřeba trochu povyskočit, ale při pohybu dovnitř pomáhají šikovně umístěná madla. Vlézt do třetí řady sedadel sice není úplně jednoduché, ale když už se tam dostanete, lze dosáhnout podobného komfortu jako v té druhé.

Poslední řadu sedadel lze samozřejmě sklopit, čímž posádka dosáhne většího kufru o objemu 1329 litrů. Třetí řada ho utiskuje na pouhých 389 litrů, kam se ale s přehledem vejde i velký nákup. Pokud byste ale toužili po stěhováku, lze sklopit i druhou řadu sedadel a tím je možné se dostat až na objem 2291 litrů.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!