Ředitelství silnic dostalo nabídky na dostavbu další části dálnice D3. Nejnižší cena je 3,9 miliardy | E15.cz

Ředitelství silnic dostalo nabídky na dostavbu další části dálnice D3. Nejnižší cena je 3,9 miliardy

Ředitelství silnic dostalo nabídky na dostavbu další části dálnice D3. Nejnižší cena je 3,9 miliardy
Výstavba dálnice D3
• 
ZDROJ: profimedia.cz

ČTK

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo čtyři nabídky na stavbu části obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Nejnižší cenu za úsek Hodějovice - Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru nabídlo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC İçtaş, 3,94 miliardy korun. Pro tento úsek ještě nemá ŘSD stavební povolení. Cena je v rozhodování důležitá z 90 procent. ČTK to řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Druhou nejnižší cenu nabízí italská firma Salini Impregilo společně s českou společností Doprastav, 5,8 miliardy korun. Třetí co do výše ceny je česká firma Porr, nabídla 6,12 miliardy korun. Nejvyšší cenu nabízí sdružení firem Eurovia, Metrostav, Strabag a Swietelsky, 6,16 miliardy korun, uvedla ŘSD ve zprávě pro média. Předpokládaná cena podle projektu ŘSD byla 5,95 miliardy korun. Obchvat Českých Budějovic chce ŘSD začít stavět ještě letos.

"Cena je (v rozhodování) 90 procent, záruka stavby je deset procent. Ale záruku stavby nabídli všichni 120 měsíců, deset let. Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu. Konkrétní termín zahájení je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," řekl Studecký.

Eurovia postaví část dálnice D35

ŘSD by mělo v srpnu vybrat po druhém kole výběrového řízení i uchazeče na stavbu dalšího úseku obchvatu Budějovic, úseku Úsilné-Hodějovice, který je dlouhý 7,1 kilometru. Stavba obchvatu Budějovic za 12,8 miliardy korun bude součástí dálnice D3. ŘSD již dříve řeklo, že uchazečů je 15 na každý úsek, ve velké míře ze zahraničí.

Pro úsek Úsilné-Hodějovice, kde je vykoupeno 100 procent pozemků, má již ŘSD obě potřebná stavební povolení na hlavní trasu. Na úsek Hodějovice - Dolní Třebonín, kde je jeden pozemek ve vyvlastňovacím řízení, potřebuje ŘSD jedno stavební povolení na hlavní trasu, to zatím nemá.

Stavba dálnice D3 z Prahy do Tábora má začít v roce 2021. Babiš: Práce jdou pomalu, je to bída

Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!