ŘSD chce rozšířit silnici R7 o další úseky

Rychostní komunikace R7

Rychostní komunikace R7 Zdroj: 4stav.cz

Silnice číslo 7 z Prahy na Chomutov by se mohla změnit na rychlostní R7 i v prostřední části trasy. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si zadalo projektovou dokumentaci na dva úseky, které se napojí z obou stran na už hotový úsek u Sulce.

Nový, zhruba desetikilometrový souvislý úsek by se mohl stát rychlostní silnicí, včetně zpoplatnění. Zda se na samotnou stavbu najdou peníze, o tom rozhodne ministerstvo dopravy, řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Stavba R7 začala před 50 lety a první úsek z Ruzyně k Makotřasům se otevřel v roce 1964. Stavba pomalu postupovala směrem na Chomutov až do konce 80. let a v roce 1989 se zastavila u Slaného, po celkových 18 kilometrech. Dalších 20 let se stavěly už jen obchvaty, které vyvedly dopravu z měst a vesnic, ale na mapě zůstávalo z R7 stále jen torzo. Až v roce 2009 se otevřely na střední části silnice dva krátké čtyřpruhové úseky. Obchvaty jsou ovšem postavené tak, aby je bylo možné relativně levně přeměnit na rychlostní silnici, a ŘSD toho teď chce začít využívat.

Na začátku dubna si ŘSD zadalo přípravu projektu na rozšíření dvou úseků u Chlumčan a Panenského Týnce, které z obou stran navazují na už hotový čtyřpruhový obchvat Sulce. „Stavbou obou úseků by opravdu vznikl souvislý čtyřproudový úsek od hranice Ústeckého kraje po křižovatku Louny-východ o délce zhruba deseti kilometrů,“ řekla ČTK Ledvinová. Tvorba veškeré dokumentace a vyřešení pozemkových vztahů by podle odhadu ŘSD stály zhruba 30 milionů korun. Samotné stavby by měly dohromady vyjít na asi miliardu a půl, odhadlo ŘSD už dříve.

Skutečně rozestavěný je tak zatím jen 15,8 kilometru dlouhý koncový úsek přímo u Chomutova, který by se měl otevřít v roce 2013. Až se otevře, napojí se na už hotových 6,3 kilometru u průmyslové zóny Triangle, takže bude delší než úsek R7 u Prahy. Celkem má stavba stát asi 4,5 miliardy korun.