ŘSD chtělo začít se stavbou ještě letos, uchazeči se mohou hlásit až do konce srpna. Vzhledem k průtahům při výběrových řízeních na velké dopravní stavby není jisté, zda se to stihne. I po dokončení nového úseku, s nímž se počítá za tři roky, však bude ještě scházet dotažení obchvatu ke křižovatce Suchohrdelská. Teprve pak zmizí tranzitní doprava z centra města. Tato křižovatka ale dosud nemá pravomocné územní rozhodnutí.
„Po dokončení bude obchvat sloužit především k odklonu tranzitní dopravy mimo město, což bude mít vliv na bezpečnost silničního provozu a zlepšení životního prostředí. Dojde také ke zvýšení plynulosti dopravy,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. S dokončením od křižovatky Kasárna se silnicí I/38 k Suchohrdelské se počítá nejdříve na podzim 2018.
Obchvat by měl podle dopravní studie odvést z města zhruba 10 tisíc aut denně, nyní jím projíždí přes 25.000 aut, které vytvářejí v dopravní špičce kolony a město je jen obtížně průjezdné. Silnice slouží k dopravě směrem do Rakouska a na Jadran.
V dalších letech se počítá ještě s dostavbou obchvatu tak, aby napojil i hlavní tah od Brna, z východu má obkroužit celé Znojmo a připojit se na silnici I/38 jižně od města.