Na rekonstruovaných úsecích registruje ŘSD rostoucí trend v počtu nehod. Většina jde přitom na vrub nákladním autům. Za poslední čtyři roky došlo v těchto místech k celkem 249 nehodám, z toho za 176 mohly náklaďáky. Dva silničáři přitom zahynuli, naposledy loni na podzim. „Většinou se jedná o kolizi se silničářskou technikou způsobenou nepozorností řidiče,“ doplnil Rýdl.
Vedle nepozornosti si údržbáři často stěžují i na rychlou jízdou, kdy i bez kolize může vzdušný náraz způsobit dělníkům nepříjemnosti. „Chceme prosadit větší nasazení policie v opravovaných a modernizovaných úsecích a to včetně měření rychlosti,“ nechala se po posledním smrtelné nehodě slyšet tehdejší šéfka ŘSD Soňa Křítková.
Součásný generální ředitel ŘSD Jan Kroupa sází spíše na rozum řidičů. „Chtěl bych požádat všechny řidiče, aby jezdili bezpečně, disciplinovaně a také aby dodržovali předepsanou rychlost,“ řekl Kroupa. Od roku 1988 zahynulo při výkonu služby devět silničářů včetně jedné ženy, v letech 2001 až 2011 přitom bylo šťastné období bez „smrťáků“.