Stát znovu spustí zrušené tendry na projekty silnic
„Samotné tendry vypíšeme v nejbližší době, zcela jistě ještě letos,“ uvedla mluvčí státního investora Martina Vápeníková. Nové vedení Davida Čermáka zrušilo v polovině června celkem 34 tendrů, které nechal vypsat předchozí šéf ŘSD René Poruba.
Čermák po svém nástupu podmínky tendrů kritizoval. „Velká část z nich spojovala dokumentaci pro územní rozhodnutí až po autorský dozor. To znamená, že firmy by v zásadě musely naceňovat práce třeba pro dokumentaci pro stavební povolení v momentě, když ani ještě nevědí, kudy trasa povede,“ vysvětloval nedávno Čermák. Hrozilo tak, že cena bude výrazně vyšší než při rozdělení zakázek na jednotlivé kroky.
Typickým příkladem je právě D3 přes Posázaví. Nově vypsaná soutěž bude mít podle předběžného oznámení zcela jinou podobu než ta původní. První balík měl hodnotu zhruba 300 milionů korun a zahrnoval tvorbu dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební povolení a zadání stavby, přípravu výkupu pozemků a dozor na stavbě. Nově se firmy utkají ve dvou soutěžích o možnost vytvořit pouze dokumentaci k územnímu řízení.
První úsek chystané středočeské části D3 vede od pražského okruhu přes Jílové k Benešovu, druhý od Benešova na hranici středních a jižních Čech, kde končí už hotová dálnice. Každá ze dvou zakázek má hodnotu kolem sta milionů korun.
Další tendry na přípravné a projektové práce se týkají například R7, R55, R6 a D11.