Taxify míří z Prahy do krajů. Uber o jiná města zájem nemá

Moderní aplikace mohou podle ředitele Taxify odstranit veškeré předsudky lidí.

Moderní aplikace mohou podle ředitele Taxify odstranit veškeré předsudky lidí. Zdroj: Taxify

Zakladatel alternativní taxislužby Liftago  Ondřej Krátký
Uber
Taxikáři protestují i v pátek.
Stávka před magistrátem.
5
Fotogalerie

Pro spuštění služby v okresním městě potřebuje nový dopravce dostat do svého systému zhruba dvacet řidičů.

Estonská aplikace Taxify poskytující alternativní přepravní služby v Praze spouští expanzi do dalších českých měst. Nově chce zákazníky v Českých Budějovicích, Olomouci, Ostravě a Plzni. Podnik, který sází na obdobný systém podnikání jako jeho větší konkurent Uber, dosud působil výhradně v hlavním městě. Právě na rozšiřování do menších měst přitom sází také aplikace Liftago, která propojuje licencované řidiče taxislužby.

„Za našeho působení v Praze se nám podařilo dostatečně upevnit pozici, a proto chceme nabídnout aplikaci také v dalších městech,“ říká Roman Sysel, šéf Taxify pro Českou a Slovenskou republiku. Výběru měst předcházelo pilotní testování, v jehož průběhu společnost zjišťovala zájem v daných městech. V Brně, kde v minulosti měla problémy kvůli protestům taxikářů služba Uber, zatím Taxify potenciál nevidí.

Sysel doufá, že přiláká dostatek zájemců, kteří si budou chtít jízdou pro alternativní přepravce přivydělat. Pro pokrytí poptávky v současné vlně Taxify registruje desítky až stovky nových řidičů. Hlavní ekonom společnosti Deloitte David Marek dodává, že právě možnost práce na částečný úvazek podle uvážení řidiče může podobným službám zajistit dostatek pracovníků.

Konkurenční Liftago působí v pěti městech, postupně se však chce dostat do všech krajů, přičemž pro počáteční pokrytí potřebuje dvě desítky řidičů na každé město. „Složité je v regionech vysvětlit, že nejsme Uber ani Taxify a spolupracujeme výhradně s licencovanými řidiči,“ zdůrazňuje spoluzakladatel Liftaga Ondřej Krátký.

Trend rozvoje podobných služeb podle Marka znamená, že se firmy na trhu etablují. „Ukazuje to, že se sdílená ekonomika mění z prvotní fáze ověření koncepce ve fungující byznys. Ten se vždy vyplatí vyzkoušet v metropoli, ale po snížení nákladů je možné ho rozšířit do dalších měst,“ říká Marek.

Uber podle mluvčí Miroslavy Jozové naopak návrat do Brna nebo vstup do dalších měst neplánuje. „Chceme se plně soustředit na Prahu,“ dodala.