„Největší podíl na nárůstu mají online prodeje letenek přes webové stránky a aplikace, které meziročně rostly o 11 procent,“ uvedla Janičinová. Loňský rok byl pro leteckou dopravu příznivý, protože ceny se u řady destinací ocitly na nejnižší úrovni za posledních pět let.
Rekordní ceny byly i do vzdálenějších lokalit, jako jsou New York, oblast Karibiku či Dubaj. „Tam se cestovalo až o třetinu levněji než v roce 2014. Lidé celkově cestovali více,“ řekla Janičinová. Nejsilnějším prodejním měsícem byl leden, kdy prodejce vystavil přes 23 tisíc letenek.
Jede Asie a Amerika
Společnost prodává letenky i na Slovensku, dohromady s Českem jich prodala za 3,15 miliardy korun. Mezi nejoblíbenější destinace českých klientů patří Thajsko, Srí Lanka, Bali a USA. V Evropě jde o tradiční turistické destinace Barcelona, Řím, Amsterdam, Londýn a Paříž. „Ta patří k dlouhodobě nejoblíbenějším. Po teroristických útocích (v Paříži) však zájem klesl o desítky procent. Nyní se postupně vrací mezi nejžádanější,“ řekla Janičinová.
Současný vývoj trhu naznačuje, že ceny letenek zůstanou nízké i letos díky nižší ceně pohonných hmot a stále vysoké konkurenci.
Největší konkurent Jančurovy společnosti Asiana loni utržila celkem 2,7 miliardy, což je nárůst téměř o čtvrtinu. Prodej letenek tvořil tři čtvrtiny této sumy. Česká firma SkyPicker.com, která taktéž poskytuje prodej letenek, ovšem na globálním trhu, měla loni dvoumiliardové tržby, což je násobně více než o rok dříve.
Oliver Dlouhý: Pořád jsme trochu pankáči